TKM Grupp langes esimeses kvartalis kahjumisse
Kuigi TKM Grupi müügitulu veidike kasvas, siis maksueelne kasum langes üle kolmandiku.
„Aasta esimene kvartal on Grupi äritegevuse eripärast tulenevalt olnud traditsiooniliselt kõige nõrgema kasumiga. Sel aastal mõjutas tulemust eelnevast enam tagasihoidlikum müügitulu kasv ning majanduslangusest tingitud suur hinnasurve kõigis segmentides, eriti aga Grupi suuremates ärisegmentides,“ selgitas ettevõte börsiteates.
Grupi 2024. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 221,5 miljonit eurot. Võrreldes 2023. aasta I kvartaliga oli kasv 1,6%. Aruandeperioodi puhaskahjumiks kujunes 1,5 miljonit eurot, mis oli võrreldes 2023. aasta esimese kvartali kasumiga 2,1 miljoni euro võrra väiksem, sealhulgas arvestati tulumaksu aasta varasemaga samas summas ehk 5,3 miljonit eurot. Maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot ja see kahanes samuti võrreldes aasta varasemaga 2,1 miljonit eurot.
„Arvestades, et Eesti jaekaubandusturg on juba viimased 18 kuud languses, peame müügitulu stabiilsust heaks tulemuseks. Grupi jaeärides avaldab tulemustele selget mõju nii tarbijate kindlustunde vähenemine kui ka suur hinnasurve,“ rääkis TKM Grupp ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Klientide ostukäitumist analüüsides tuleb selgelt esile soodushinnaga kauba eelistamine ning hoolikalt läbikaalutud ostuvalikud. Positiivse poole pealt võib välja tuua, et klientide usaldus meie vastu on jätkuvalt suur ning püsiklientide arv püsib muutumatuna ning on kerges kasvus,“ lisas Puusepp.
Autokaubandust kommenteerides lausus Puusepp, et tervet Balti autoturgu iseloomustab majanduslik ebakindlus, mis pärsib uute autode ostu. Vaatamata sellele võib Grupi autosegmendi tulemustega rahule jääda, tänu edukatele turunduskampaaniatele on ka laovarud optimaalsed. „Aasta alguses lisandus Grupi Leedu ettevõtte Motus Auto UAB brändivalikusse Škoda, millel on suur kasvupotentsiaal ning see annab tulevikus eesmärkide saavutamisse tugeva panuse,“ lisas Puusepp. Sel kevadel on oodata populaarsete uuenenud automudelite nagu KIA Sorento, Škoda Superb ja Škoda Kodiaq turulejõudmist.
„TKM Grupi fookus on jätkuvalt suunatud klientide ostumugavuse suurendamisele ning tehnoloogiliste lahenduste arendamisse. Esimeses kvartalis jõudis lõpule põhjalikku ettevalmistust nõudnud Kaubamaja e-poe viimine uuele platvormile, mis loob uusi võimalusi koostööpartneritele ja muudab ostuprotsessi oluliselt sujuvamaks,“ rääkis Puusepp. „Jätkuvalt valmistab rõõmu Grupi Partnerkaardiga liitunud lojaalsete klientide arvu uued rekordid. Selgelt tõuseb esile digitaalse Partnerkaardi populaarsus ning „maksa hiljem“ makselahendused, mille arendusega minnakse samuti edasi,“ sõnas Puusepp.
Protsesside tõhustamiseks alustas Grupp eelmisel aastal tsentraalse logistikakeskuse arendamisega Maardusse. Logistikakeskuse valmimine on kavandatud 2024. aasta sügisesse. Jätkusid tööd 17 Selveri parklasse kokku 49 uue avaliku elektriautode laadija rajamiseks. Ligi pooled neist on ülikiirlaadijad, mis võimaldavad 100 kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat laadida vaid mõne minutiga.
Segmentide tulemused
Supermarketite ärisegmendi 2024. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 146,4 miljonit eurot, kahanedes aasta varasema perioodiga võrrelduna 0,5%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli I kvartalis 1,0 miljonit eurot, mis on eelmise aasta tulemist 0,7 miljonit eurot vähem. Selveritest sooritati 2024 aasta I kvartalis 9,3 miljonit ostu, mida võrdluses eelmise aastaga on 2,5% vähem.
Kaubamajade ärisegmendi 2024. aasta esimese kvartali müügitulu oli 24,0 miljonit eurot, mis jäi eelmisele aastale alla 2,9%. Kaubamajade segmendi 2024. aasta esimese kvartali maksueelne kahjum oli 1,2 miljonit eurot. Maksueelne kahjum suurenes 0,4 miljoni euro võrra.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2024. aasta esimese kvartali müügitulu oli 2,0 miljonit eurot, mis 2023. aasta sama perioodiga võrreldes kasvas 16,6%. Esimeses kvartalis oli kasum 0,04 miljonit eurot, mis 2023. aasta võrreldava perioodi kasumiga võrreldes vähenes 0,01 miljoni euro võrra.
Autokaubandussegmendi 2024. aasta esimese kvartali müügitulu oli 44,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvas võrreldes eelmise aastaga 7,5%. Segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli esimeses kvartalis 2,3 miljonit eurot, mis on eelmise aasta tulemist 0,7 miljonit eurot nõrgem tulemus. Grupi autosegment müüs aasta esimesel kolmel kuul kokku 1349 uut sõiduautot, mis on 3,6% mullusest enam.
Turvasegmendi 2024. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 4,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 58,6%. Segmendi I kvartali maksueelseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,2 miljonit eurot nõrgem.
Kinnisvarade segmendi 2024. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,7 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta I kvartaliga võrreldes 8,2%. Segmendi I kvartali maksueelne kasum oli 2,2 miljonit eurot. Kasum vähenes võrdlusperioodil 11,0%.