Kui võtta kokku viimasel ajal levivad arvamuslood selle kohta, kuidas head turundajad tehisaru ei kasuta, saame aru, kust sellised mõtted võivad tekkida. Kogesime ka ise eelmise aasta alguses sarnast tunnet, sest tehisaru kasutamine tekitas pigem segadust kui reaalset kasu. 

Oli aasta 2023 algus, kui ChatGPT esimest korda kulutulena levima hakkas. Olime parasjagu Pariisis enda turundusmentori juures, kui andsime esimest korda tehisarule võimaluse enda eest mõelda. Vastused olid nii kehvad, et tekkis kohe arvamus, et AI-tööriistad on mingi järjekordne trend, mingi jama. Mentor tõmbas hoogu maha ja purustas meie eelarvamused ühe lausega. Ta ütles: „Tehisaru vastused on täpselt sama rumalad nagu küsija küsimused!“

Tehisaru vastused on täpselt sama rumalad nagu küsija küsimused!

Sellest päevast alates oleme pühendunud sellele, et teha endale selgeks, kuidas saada AI-tööriistadelt häid tulemusi, ning kuidas rakendada õigeid tööriistu õiges kohas. Mida rohkem ise uusi AI-tööriistu testime ja parimaid neist enda igapäevastesse süsteemidesse integreerime, seda suuremaks muutub äriline pilt ning seda väiksemaks lähevad turunduskulud. 

Veel kaks aastat tagasi koosnes meie meeskond erinevatest teenusepakkujatest. Võime ka numbrites ausad olla: meiliturundaja (1500 eurot), reklaamihaldur (1000 eurot), videotöötlus ja subtiitrid (1000 eurot), tõlkija (550 eurot), sisulooja (1500 eurot), graafiline disainer (800 eurot), copywriter (700 eurot). Juurde veel pikad lohisevad turunduskoosolekud, et kõik saaksid asjadest ühtmoodi aru – tihti juhtus, et turundus- ja tööjõukulud ei õigustanud ennast, sest müügid olid ikka kesised. Ja keegi otseselt ei vastutanud ka.

Praegu töötab meie turundus teistmoodi süsteemide järgi ja kasutame väga palju AI-tööriistu.

Siin on meie igapäevased top 10 AI-kaaslased:

  • Esitluste ja materjalide loomiseks kasutame keskkonda beautiful.ai. Piisab vaid sisendi andmisest ja terve esitlus pädeva infoga on kasutamiseks valmis – lisa juurde enda mõtted ja asi on tehtud. Powerpoint tundub selle kõrval üsna aegunud!

  • Pool oma tööajast töötame mõlemad inglise keeles, seega on meie asendamatu abiline Grammarly. Kui varem pidime inglise keele toimetamiseks pidevalt Upworkist keeletoimetajaid palkama, siis nüüd on see asi lahendatud väiksema aja- ja rahakuluga.

  • Nii mõnigi kord oleme kiirete reklaamide jaoks kliendi udusest telefonipildist teinud keskkonna flair.ai abil kvaliteetse tootefoto. Parimad visuaalide tulemused oleme meie saanud, kasutades Adobe Firefly keskkonda.

  • Videotöötluse ja eestikeelsete subtiitrite loomise oleme usaldanud tööriistale opus.clip. Minutitega saab kätte materjalid, mida varem ootasime pea terve nädala.

  • Tasulise reklaamikontoga suhtlemiseks kasutame järjest rohkem avian.io võimalusi. Ammu oleme oodanud võimalust, et saaks ise oma reklaamikontoga suhelda, et see andmete analüüs lõpuks lihtsamaks muutuks.

  • Artiklite kirjutamise ja meiliturunduse jaoks on meile parim lahendus ChatGPT. Näiteks kasutame AI-agenti, kuhu on sisestatud üle 200 miljoni teadusartikli, mis aitavad mistahes sisu teha faktipõhiselt ja kvaliteetselt ning juhatavad sind kohe ka allikateni. Kindlasti tasub ka ChatGPT konkurente uurida, ka nemad arendavad oma tööriistu jõudsasti!

  • Klienditeeninduse jaoks treenime hetkel keskkonnas Chatfuel loodud Tehis Torimit ehk kodulehel elavat AI-assistenti. Asja teeb lihtsaks see, et see on koodimisvaba paigaldamine ja igaüks saab sellega hakkama!

  • Stuudio rentimise asemel kasutame audioraamatute jaoks häälekloone, kelle oleme valmis ehitanud keskkonnas elevenlabs.io.

  • AI-assistendid teevad turundusstarteegiaid, testimiseks võid vabalt kasutada meie enda loodud turundusassistenti boostingloyalty GPT sellele pääseb ligi igaüks, kellel on tasuline ChatGPT konto.

Meie oleksime küll ääretult nukrad, kui ärkaksime homme üles ja avastaksime, et kõik need võimalused on kadunud. Soovitame mööda vaadata pealkirjadest „head turundajad ei kasuta tehisaru“ ja teha endale võimalikult kiiresti selgeks uue ajastu võimalused, sest hea turundaja oskab hoida kokku oma aega ning säästa ettevõtte raha. AI-ajastu aitab seda ka teha. 

Hea turundaja oskab hoida kokku oma aega ja säästa ettevõtte raha.

Tehisintellekt ei ole suur paha koletis, mis võtab inimkonnalt töö ära. Vastupidi! Targad turundajad delegeerivad kõik aeganõudvad, nähtamatud, korduvad ja tüütud ülesanded AI-tööriistadele, et keskenduda asjadele, mis on päriselt olulised.

Suurem Pilt Consulting ootab ettevõtjaid ja turundajaid põhjalikku ümberõppeprogrammi, kus saab vanad ja aegunud tööriistad uute süsteemide ning AI-tööriistadega asendada. Kulude kokkuhoid turundustegevustelt on garanteeritud.
Lisainfot leiad siit.

Jaga
Kommentaarid