Tallinna eelmine linnavalitsus asus kesklinnas järk-järgult piirkiirust langetama 30 kilomeetrini tunnis jaanuari keskpaigas ning tänavusel aastal peaks plaani kohaselt enamik Tallinna kesklinna tänavaid vastava liiklusmärgi saama. Piirkiiruse langetamist toetab 44% meestest ja 50% naistest. Kõige vähem meeldib kesklinnas kiiruse vähendamine neile, kes kasutavad autot oma peamise transpordivahendina ning sõidavad autoga iga päev.

Nendest vastanutest toetab kiiruse langetamist 40%, samal ajal kui need, kes liiklevad linnas peamiselt jala, jalg- või tõukerattaga, on valdavalt kiiruse vähendamise poolt.

„86% vastanutest, kelle peamine liiklemisvahend on mõni kaherattaline, leiavad, et piirkiirust tuleks langetada. See näitab hästi ära, et jalgratturid ja tõukeratturid ei tunne end liikluses turvaliselt,“ kommenteeris Balcia sõidukite kindlustuste tootejuht Timo Semjonov. Neist, kes märkisid uuringus oma peamiseks liikumisviisiks jala käimise, toetab piirkiiruse langetamist 65% vastanutest.

Ka 60% ühistranspordi kasutajatest leiab, et kiiruse alandamine on mõistlik samm. „Võime järeldada, et Tallinnas kergliiklusvahenditega ja jala liiklejad tunnevad vajadust turvalisema ja dünaamilisema liikluskeskkonna järele, samal ajal kui autojuhid leiavad, et kiiruse alandamine pärsib nende võimalusi sama efektiivselt sihtpunkti jõudmist,“ ütles Semjonov. „Uuringust on seda hästi näha, kuna mida vähem inimene enda sõnul nädalas autot kasutab, seda rohkem ta tunneb, et piirkiirust kesklinnas tuleks alandada.

„Erinevates vanusegruppides toetab kesklinna uut piirkiirust enam-vähem pool vastanutest, vaid vanusegrupis 40-50 eluaastat leiab suurem osa ehk 60%, et piirkiirust poleks vaja vähendada. Uuringufirma Norstat viis Eesti inimeste liikluskäitumise uuringu läbi tänavu veebruaris.

Balcia on Baltikumi kapitalil põhinev rahvusvahelise kogemusega kindlustustehnoloogia ettevõte.