Paneelikaupmeeste sihtmärgiks oli eakas abielupaar, kirjutab Iltalehti. Koduukselt alustatud müügiga prooviti igal võimalikul viisil vanureid veenda, et just selliseid päikesepaneele on neil vaja. Ukselt-uksele müügitaktikaid on palju ja need varieeruvad sõltuvalt olukorrast ja kliendist. Antud juhul oli üheks põhitaktikaks müügi pikendamine.

Paar oli kurnatud, rääkides müügimeestega päikesepaneelide süsteemi suurepärasusest koguni neli tundi. Eakatele ei tulnud pähe muud võimalust olukorra lõpetamiseks, kui nõustuda tehinguga. Nimed paberile ja müüjad kodust välja. Leping sõlmiti eelmise aasta kevadel.

Paneelid olid juba olemas

Abielupaar ostiski lõpuks, nende arvates väga kõrge hinnaga, uue päikesepaneelide süsteemi. Kui mõistus taas selgines, tuli neile meelde, et tegelikult on neil juba sarnane süsteem oma kodus olemas ja paneelidki katusele paigaldatud.

Äsja tehtud süsteemi tellimus tuli tühistada. Kuna tellimus tühistati aga pärast seaduslikku tühistamisperioodi, nõudis müüja vanuritelt tühistamistrahvi 25 % ostuhinnast.

Abielupaar oli sunnitud maksma üle 2500euro suuruse tühistamistasu. Seejärel otsustasid nad siiski, et ei viska nii suurt summat kraavi alla ning pöörduvad Soome tarbijavaidluste ameti poole.

Kuna müügimehed ei olnud vanapaari teavitanud ostust taganemise tasudest, päästis neid seadus. Nimelt tuleb enne kodu- või kauglepingu sõlmimist tarbijat teavitada taganemisõiguse kasutamise tingimustest, tähtaegadest ja korrast. Tavalise seaduse kohaselt oleks tarbijatel kaks nädalat aega kodu või kauglepingu tühistamiseks.

Tühistamistähtaega pikendatakse aga ühe aasta võrra, kui müüja ei ole klienti enne tehingu sõlmimist tühistamise tingimustest teavitanud.

Seega otsustas tarbijakaitsekomisjon, et ettevõttel tuleb vanapaarile tagastada põhjendamatult välja nõutud tühistamistrahv.