Air Balticu juhi Martin Gaussi sõnul on kahjum tingitud peamiselt hooajalise nõudluse kõikumine ja Pratt & Whitney mootorite puudujäägist tingitud lennumahu vähenemine tõttu aastal 2024. „Siiski ei mõjuta see meie aastaprognoosi. Enamgi veel – esimese kvartali tulemused on olnud kooskõlas juhtkonna ootustega ja meie aasta väljavaade jääb seega endiselt optimistlikuks,“ lisas Gauss.

„Tulevikku vaadates jätkame edukalt potentsiaalse IPO kursil juba aasta teisel poolel. Meie põhieesmärgid jäävad muutumatuks – tagada Baltikumi piirkonnale parim õhuühendus, parendada reisijate kogemust ja anda oluline panus kohalikku majandusse,“ lisas Gauss.

2024. aasta esimese kolme kuu jooksul lennutas airBaltic 926 tuhat reisijat, mis on 20% rohkem võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal. Kogu lendude arv esimeses kvartalis on kasvanud 11%, ulatudes 9,6 tuhandeni.

Lennufirma täituvus on paranenud 75,9%-ni võrreldes varasema 71%-ga, mis on samuti parim esimese kvartali tulemus. Lendude koguarv on tõusnud 2024. aasta esimeses kvartalis 12,3 tuhandeni, mis moodustab 8% kasvu võrreldes 11,4 tuhandega eelmise aasta samal perioodil.

Lisaks emiteeris Air Baltic mai alguses 340 miljoni euro eest 5 aasta ja 3 kuu pikkuseid võlakirju intressiga 14,50% aastas - Euroopa rämpsvõlakirjade turul oli tol hetkel tegu selle aasta kõrgeima intressiga. Investorite hulka kuuluvad üle 100 globaalse institutsionaalse investori rohkem kui 20 riigist, kokku kolmelt kontinendilt.