„Tagasihoidlikuma varustusega autod on jäänud müügiplatsidele tolmu koguma, sest need ei vasta enam kasutatud autode ostjate nõudmistele. See on tänavu kõige märgilisem muutus eestlaste ostukäitumises,“ rääkis Eesti suurima kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektor Rainer Uukkivi. Ta põhjendab seda inimeste sooviga hoida ostetud auto pikemalt kasutuses ning rikkalikuma varustusega sõiduk hoiab aastatega väärtust paremini.

„Planeeritav mootorsõidukimaks muudab auto vahetamise kulukamaks ning seetõttu ei soovi praegused autoostjad selle teemaga niipea tegeleda. See muidugi tähendab, et Eesti autopark vananeb veelgi,“ prognoosis Longo müügidirektor.

Tagasihoidliku varustusega autod on jäänud müügiplatsidele tolmu koguma.

Rainer Uukkivi

Uukkivi sõnul küsitakse nüüd ka kasutatud autode turul rohkem automaatkäigukastiga mudeleid. Istmesoojendus on iseenesestmõistetav, kuid soovitakse ka rooli- ja esiklaasisoojendust. Samuti peetakse väga oluliseks auto head ühenduvust tänapäevaste nutiseadmetega ning turvalisust ja sõidumugavust suurendavaid juhiabisüsteeme. Eelkõige otsitakse just teise ringi autode puhul paremat varustust ja selle nimel ollakse nõus leppima ka suurema läbisõiduga ning soetama vanema aastakäigu mudel.

„Meie juurde ei tulda aga enam küsima kolmeliitrise mootoriga autosid, neist tahetakse hoopis lahti saada. Toimunud on väga selge suunamuutus pisemate jõuallikate poole,“ lisas Uukkivi. Kõige paremini lähevad kaubaks väiksema kütusekuluga autod, millel on 1,6- või 2,0-liitrine diiselmootor. Suurt huvi tuntakse ka 1,5-liitrise töömahuga bensiinimootorite vastu.