„Esmakordselt Eestis saavad sajad tuhanded kliendid omale personaalsed hinnasoodustused ise valida. Varem oleme näinud lahendusi, kus kliendid saavad aktiveerida neile määratud pakkumisi, sõltumata sellest, kas pakkumine sobib või mitte. Kliendi valikuvabadus eristabki meid kõigest senisest,“ selgitas Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Ranno Pajuri. „Esialgu aasta lõpuni planeeritud pilootprojektis saavad kliendid personaalse soodustuse 11 tootele, millest kaheksa on võimalik vahetada endale meelepäraste toodete vastu. Lisaks jäävad alles ka kõik seni kehtinud kampaania- ja sünnipäevasoodustused.“

Igale Coopi kliendile sobilikud soodustooted valib esialgu välja algoritm, mis arvestab konkreetse tarbija ostueelistusi. „Kuna keskmine klient teeb põhiostud tavaliselt 2-3 eri toidukaupluses ja süsteem oskab arvesse võtta ainult Coopis tehtud ostude ajalugu, siis ei pruugi soovitused kliendi tegelikule vajadusele alati vastata. Seepärast oleme klientidele avanud lisavõimaluse vahetada kliendiportaalis tooted endale sobivate vastu,“ selgitas Pajuri.

Kokku saab Coopi klient valida kaheksa personaalset hinnasoodustust ja neid on võimalik hiljem ka vahetada. Uute maitsete avastamiseks lisab algoritm veel kolm toodet, mis võiksid kliendi ostukäitumise põhjal talle huvi pakkuda. Hinnasoodustused on püsivad ja kehtivad, kuni toode on Coopi kauplustes müügil või kuni kliendile on personaalsed hinnasoodustused avatud.

„Uuenduslik kliendiprogramm on kolmekuulise prooviperioodi vältel kõigile avatud, edaspidi hakkab kehtima lävend 150 eurot kuus, mille ületamisel saab klient kasutada personaalseid hinnasoodustusi,“ märkis Pajuri. „Meie andmetel ületab 150-eurose lävendi ka klient, kes näiteks elab üksinda, kuid sooritab kõik põhiostud Coopis. Personaalsed hinnasoodustused ongi kõigile püsiklientidele preemiaks.“

Personaalsed hinnasoodustused arvestatakse toote tavahinnast. Kui toode kuulub samal ajal Coopi nädala- või kuupakkumise sekka ja klient on valinud selle personaalsete soodustuste hulka, siis kehtib parima pakkumise põhimõte ehk klient maksab soodsama hinna järgi.

„Kui näeme, et inimesed hakkavad uut lahendust aktiivselt kasutama ning tehnoloogiline pool toimib tõrgeteta, siis plaanime unikaalse pilootprojektina alustatud personaalsed hinnasoodustused muuta püsivalt kliendiprogrammi osaks. Arvestades viimaste aastate hinnatõuse, on täiendavad soodustused klientidele kindlasti meelepärased – eriti kui neid saab ise valida,“ ütles Pajuri.