Transpordiameti statistika kohaselt on selle aasta alguse seisuga Eestis registreeritud kokku 5991 elektriautot, mis on vaid ligi 1% kõigist Eestis registreeritud sõidukitest. Kõikidest eelmisel aastal Eestis müüdud uutest autodest oli küll täiselektrilisi 6%, ent seda on oluliselt vähem kui enamikes meie lähiriikides. Näiteks Lätis oli sama näitaja 9%, Rootsis 40% ja Norras lausa 82%.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) hinnangul on Eestis seni olnud nõudlus elektrisõidukite järele tuntavalt madalam kui Euroopas keskmiselt, kus elektrisõidukite müük uute sõiduautode mahust jääb kuust kuusse 13–15% kanti. Võrreldes selle aasta esimest nelja kuud mulluse aasta sama perioodiga, on näha küll 11,8% kasvu, ent edasiseks kasvuks on vaja, et turule, sh järelturule jõuaks järjest rohkem keskmise ja madalama hinnaklassiga elektrisõidukeid.

Tesla on kõige populaarsem

Ka LHV liisingu juht Erki Link tõdes, et kui seni on elektriauto olnud pigem jõukamate inimeste valik, siis just nende kättesaadavamaks tegemine võiks Eestis populaarsust tõsta.

„Näeme oma igapäevatöös, et kui varem olid elektriautode ostjad üldiselt kõrgemapalgalised, siis üha enam erinevaid inimesi kaalub seda valikut. Mullu oli meie finantseerimise toel soetatud elektriautode keskmine hind küll 49 000 eurot, kuid täna leiab juba märksa soodsamaid valikuid nii uute kui ka kasutatud elektriautode seast,“ ütles Link.

Kõige populaarsemad elektriautod olid LHV eraklientide seas mullu Tesla Model 3, Nissan Leaf, Audi E-tron, BMW i3 ja Porsche Taycan. AMTEL-i andmetel olid selle aasta esimesel neljal kuul populaarsemad elektriautode margid Tesla, Audi, Toyota ja Hyundai.