Esimese rongi jõudmisega Eestisse jõuab kätte etapp, kus uut rongitüüpi hakatakse katsetama siinsetel raudteedel.

„Juunikuus tuuakse Eestisse esimene uus Škoda Groupi poolt toodetud elektrirong, mida hakatakse juulikuus Eesti raudteedel testima,“ ütles Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis. „Uus rong pole veel lõplikult valmis, sest selle sisemusse tuleb lisada erinevad viidad, kohvikutehnika, jalgrattahoidjad ja testida ka kõiki reisijamugavusi,“ lisas ta.

Elroni uued rongid

Kokku saabub aastatel 2024 – 2026 Eestisse 16 uut Škoda elektrirongi, millest 11 on pikamaarongid ja 5 linnalähirongid.

  • Pikamaarongis on 236 istekohta (praegu 4-vagunilises 214), 15 rattakohta, toitlustusala, numereeritud istekohad.

  • Linnalähirongis on 263 istekohta (praegu 4-vagunilises 262, 3-vagunilises 188), 18 rattakohta.

  • Tallinn – Tartu liinilt vabaneva diiselrongide ressursi abil saab tihendada Narva ja Viljandi suundade graafikut.

Ehrenpreisi sõnul peab esimene rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta läbima ilma reisijateta 6000 kilomeetrit, mille jooksul hinnatakse töökindlust ja muud vastavust lepingu tingimustele. Sellega aga kogu katseperiood ei piirdu. „Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit ka liinitöös reisijaid teenindades. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi,“ selgitas Elroni juhatuse liige.

Esimene uus elektrirong liigub Elroni depoosse läbi Eesti diiselveduri haakes. Rongi möödumist on võimalik näha kõikides Valga – Tartu – Tapa – Tallinna trassi peatustes. Mõnes jaamas peatutakse ka pikemalt, et lasta mööda liinil olevaid reisironge. Rong jõuab Pääsküla depoosse 10. juuni hilisöösel.

Uue rongi pidulik esmasisenemine Elroni depoohoonesse toimub järgmise nädala teises pooles.

Elroni uued Škoda rongid hakkavad välja nägema sellised.