Seejuures on langus süvenev, sest aprillis langes uute sõiduautode müük aastataguse ajaga võrreldes vaid 9,8%. Tänavuse aasta esimese viie kuuga on klientidele antud üle kokku 8355 uut sõiduautot ehk 15,3% vähem mullu sama perioodiga võrreldes.

Elektriautosid müüdi mais 130 ja viie kuuga kokku on tänavu klientidele üle antud 529 uut elektriautot. Elektriautode osakaal kogumüügist oli mais 6,8%. Ligi pooled (49,9%) mais müüdud uutest sõiduautodest olid hübriidautod ja teiseks suurima osakaaluga (27,8%) olid bensiiniautod.

Automarkidest on jätkuvalt kaks populaarseimat Toyota (maikuus 310) ja Škoda (293), mais kerkis kolmandale kohale KIA (210). Müüduimate mudelite edetabelis kerkis mais esikohale KIA Sportage (106), järgnesid Toyota Corolla (97) ja Škoda Octavia (91).

Erinevalt sõiduautodest püsib tarbesõidukite müük plusspoolel. Mais müüdi 458 uut tarbesõidukit, mida oli 25,5% enam kui mullu mais. Viie kuuga on tänavu müüdud kokku 2131 uut tarbesõidukit, mis ületab eelmise aasta sama perioodi müügitulemuse 17,3%. Populaarseimate automarkide esikolmiku moodustasid tarbesõidukite seas Toyota (79), Peugeot (72) ja Renault (59). Veokite segmenti valitsevad jätkuvalt Scania (mais 34 müüdud veokit) ja Volvo (26).

Kasutatud autode turul on näha muutust

Kuigi uute autode müük pole Eestis jätkuvalt hoogu üles saanud, siis kasutatud autode turg on saanud vähemalt Bigbanki väitel elu sisse.

Bigbank Eesti juht Jonna Pechteri sõnul kasvas huvi fikseeritud intressiga autolaenu vastu mais tuntavalt, mida ta selgitas lisaks hooajalisusele ka riigikogus teise lugemise läbinud automaksu eelnõuga.

Pechteri sõnul kasutatakse autolaenu väga palju just kasutatud autode puhul, mis on oma esimest omanikku 4-5 aastat tublilt teeninud. „Meie nägime, et valitsuse uute maksuplaanide avalikustamise järel kasvas huviliste arv ligi neljandiku võrra. Kuna käiku tundub minevat plaan, et uuest aasta algusest läheb maksustamisele iga Eestis toimuv auto ostu-müügitehing, siis on paljudel ootamatult kiireks läinud,“ rääkis Pechter, kelle sõnul on mõistetav, et rahatargal inimesel, kel autoost lähiajal niikuinii plaanis, tasub maksult säästmiseks see enne aasta lõppu teoks teha.

Bigbanki juhi sõnul on autolaen juba mõnda aega olnud varasemast tunduvalt populaarsem, sest kliendid soovivad üha enam oma intressikulu ära fikseerida. „Kuna autolaenuga ostu puhul läheb auto kohe inimese omandisse, siis on ta ka vaba kaskokindlustuse kohustusest ja saab oma kulude ning riskide üle ise otsustada,“ selgitas Pechter.