Kuidas sündis Hüpoteeklaen?

Hüpoteeklaen sündis 2009. aastal, keset sügavat masu. Ettevõtte asutajate seas olid peale minu veel Eduard Lipavski ja Boris Shesterikov. Kolme peale oli meil omajagu kogemust nii pangandusest kui ka kinnisvarast.

Masu ajal olid Skandinaavia pankadel suhteliselt karmid tingimused, lisaks oli neil probleeme koduturgudel. See oli aeg, mil Eestis langesid kinnisvara hinnad kohati 50%. Kuna pangad väga heal meelel laenu ei andnud, tekitas see nõudluse erinevate uute laenutoodete järele. Seega nägime võimalust laenuturule sisenemiseks.

Oleme algusest peale väljastanud laenu kinnisvara tagatisel ja keskendunud Eesti turule, väljastades laenu igas Eestimaa paigas.

Kuidas kliendid teid uue tegijana laenuturul vastu võtsid?

Esimesed aastad olid Hüpoteeklaenus väga põnev aeg. Olime mitmes mõttes unikaalses positsioonis. Eesti turul tegutsesid pangad ja mõned väiksemad laenude väljastajad, kellel oli masu ajal tegemist halvaks läinud laenudega.

See andis meile võimaluse mitmeid aastaid tegutseda oma nišis ehk kinnisvara tagatisel laenude valdkonnas praktiliselt konkurentideta. Tol ajal piisas sellest, et panime teate ajalehte ja telefon oli punane.

Esimeste aastate edusammud võimaldasid meil laduda vundamenti, et hiljem teha turunduskulusid, värvata tööjõudu ja kaasata raha.

Viis või kümme aastat hiljem oleks sellise äri alustamine olnud kindlasti palju keerulisem ja suuremate riskidega. Seega võib tagantjärele öelda, et sisenesime turule täpselt õigel ajal.

Millised verstapostid on olnud Hüpoteeklaenu arengus kõige olulisemad?

Oleme oma äris olnud pigem konservatiivsed ja pole võtnud suuri riske. See kindlasti on ka mõnevõrra pärssinud meie arengut. Samal ajal ei ole me pidanud liialt muretsema või inimesi koondama, seda ka näiteks mõne aasta eest eriolukorra ajal.

Hästi on end õigustanud kontorite avamine väljaspool Tallinna. Selle aasta 1. aprillil sai meie Tartu kontor juba 10-aastaseks. Kuna Tartu kontori avamine tõi meile palju uusi kliente, siis julgustas see meid esindusi avama ka Narvas ja Pärnus.

Kes on Hüpoteeklaenu peamised kliendid?

Kliendisegmente on erinevaid. Kõige sagedamini pöörduvad meie poole ettevõtjad, kes vajavad väikevahendeid kuni 50 000 eurot. Selleks on meil olemas eraldi mikroettevõtjatele mõeldud toode nimega Kasvulaen, mis on tavalisest soodsama intressiga. Samal ajal on meil ka kliente, kes vajavad laenu miljonites eurodes. Nende projektid on mõnevõrra keerukamad ja meil on hea meel leida häid lahendusi, mis võimaldavad ka neil oma projekte ellu viia.

Samuti teenindame eraisikutest kliente, kes enamasti küsivad laenu selleks, et oma kodu või suvilat remontida, autot osta, reisida, õppemaksu maksta või ravikulusid katta.

Kui esimestel aastatel jõudsid kliendid meie juurde ise, siis sealt edasi on olnud vaja mõelda, kuidas end positsioneerida, et paremini turuvajadustele vastata.

Meie soov on olla atraktiivne partner nii uutele kui ka olemasolevatele klientidele. Püsiklientide hoidmine on algusest peale olnud üks meie põhimõte ja väärtus.

Ka täna teeme igakuiselt ligi pooled tehingud olemasolevate klientidega. Need on kliendid, kes on meilt juba eelnevalt mõne oma varasema projekti jaoks laenu võtnud ja saanud positiivse kogemuse, mis tähendab, et nad pöörduvad ka uute ideedega meie poole.

Ligikaudu sama suure osa tehingutest teeme täiesti uute klientidega, kes puutuvad meiega kokku esimest korda, jõudes meieni läbi mõne turunduskanali. Kui kliendisuhtlus ja kogemus on hea, siis tekib ka neil soov meiega edaspidi koostööd teha.

Milliste sõnadega võiks iseloomustada Hüpoteeklaenu kliendisuhtlust?

Oleme selgeks saanud, et inimesed on olulised ja seda mitmel tasandil. Ükskõik kas räägime eraisikust või juriidilisest kliendist, igal juhul on selle taga inimene. Ka meie oleme laenu väljastades inimesed, mis tähendab, et me ei ole lihtsalt info@hypoteeklaen.ee või lühinumber 1203, vaid juba esimesest kontaktist peale on meil suhtluses inimene oma nime ja näoga.

See eristas meid pikka aega teistest laenuettevõtetest. Oleme Hüpoteeklaenu kodulehel välja toonud kõik oma töötajad koos fotode ja nimedega. See on olnud meie teadlik valik. Väga oluline on ka osata oma inimesi hoida, et neil oleks rõõm tööpäevadel pärast kodus ärkamist tööle tõtata. Äritegevus toimib hästi, kui inimesed on pühendunud, motiveeritud ja naudivad seda, mida nad teevad.

Üks olulistest väärtustest on ka lihtsus. Pakume kinnisvara tagatisel laenu ja me ei ole muid tooteid või teenuseid oma laenudega sidunud. Me ei tegele ehituse ega vahendusega. Oleme teadlikult hoidnud fookust laenul ja plaanime samamoodi jätkata.

Hüpoteeklaen pakub kiireid ja paindlikke lahendusi, mida see täpsemalt tähendab?

Hüpoteeklaen on pangalik laenuteenust pakkuv ettevõte. Oleme paljude oma klientide silmis välja teeninud suure usalduse ja soovime seda väga hoida.

Meie puhul on iga laen rätsepatoode ja nii äri- kui ka erakliendi puhul väljastame laenu vajadusest lähtuvalt. Kui näeme, et kliendi soovidele vastab mõni muu lahendus, siis meie ülesanne on klienti nõustada, et ta oleks oma valikutest teadlik, enne kui tehingusse läheb.

Veel võib eelisena välja tuua, et meie laenuprotsess on väga kiire. Erinevalt nii mõnestki teisest laenuandjast oleme suutelised paari päevaga kliendi ära nõustama, tagatise vormistama ja laenu välja maksma. Kui tagatiseta laenude puhul küsitakse vähem lisainfot, siis meie puhul on maksevõime analüüs väga oluline. Seejuures on meil nõuded üsna samad, mis suurtel laenuandjatel. Suudame lihtsalt laenutaotluseid kiiremini läbi vaadata.

Eestis toimib hästi ka tarbijakrediidi järelevalve. Meie tegevus on litsentseeritud ja me vaatame hoolikalt, kellele laenu väljastame ning kas klient saab võetava laenukohustusega hakkama. Järgime vastutustundliku laenamise põhimõtteid suure hoolsusega.

Milline on Hüpoteeklaen tööandjana?

Pöörame teadlikult tähelepanu sellele, et töötajatel oleks Hüpoteeklaenus mõnus töötada. 2023. aastal saavutasime Äripäeva pereettevõtete TOP-is auväärse teise koha. Peresõbralikud väärtused on meiega kaasas käinud ettevõtte asutamisest saadik ja need on tihedalt põimunud ka meie igapäevategevusse.

Sellel aastal omistati meile märgis „Tervist edendav töökoht“. Oleme aastaid hoidnud au sees töötajate tervist ja kutsunud üles osalema erinevates liikumisaktsioonides. Täiendava hoo andsid sellele Covid-19 aastad ja see hoog jäi püsima. Olgu see siis põhjalik tervisekontroll või mõnes liikumissarjas osalemine, meie töötajatele on see tasudeta.

Paljud inimesed on meie juures töötanud juba väga pikka aega. Inimesi tööle värvates me tegelikult soovimegi, et töötajad liituksid meiega pikemaks ajaks, mitte pooleks või paariks aastaks.

Mõõdame igal aastal töötajate rahulolu ja see on olnud väga kõrge. Inimesed hindavad meid tööandjana ja selle üle võib uhke olla.

Pakume töötajatele ka arenguvõimalusi. Võimaldame individuaalseid koolitusi ja korraldame tiimikoolitusi ning vaba aja üritusi, millest osavõtt on olnud väga aktiivne. Ka Hüpoteeklaenu 15 aasta juubelit tähistasime 2. juunil ettevõtte suvepäevadega linnast väljas.

Eelmisel aastal käivitasime laiapõhjalise töötajatele suunatud optsiooniprogrammi, et igal meie tänasel töötajal oleks võimalik saada ettevõtte omanikuks.

Kui suur oli Hüpoteeklaenu meeskond alguses ja palju teid on täna?

Päris alguses olime vaid mina, Eduard ja Boris. Kui esialgu arvasin, et olen Hüpoteeklaenus pigem investor, siis ühel hetkel avastasin, et töötan siin 12 tundi päevas. Kuna äripartneritel oli sama suur koormus, siis otsustasime mõned inimesed tööle võtta. Täna osaleme kõik kolmekesi jätkuvalt Hüpoteeklaenu igapäevatöös. Tänu suurenenud meeskonnale ei pea me aga enam ammu ise kõigega tegelema.

Kui algusaastatel olid meid kolm ja 10 aastat tagasi üheksa inimest, siis täna on meil tööl 45 inimest. Töötajate arvu kasv on hoogustunud just viimastel aastatel. 2024. aastal jõuame ilmselt 50 töötajani. Aitäh teile kõigile, kes te täna Hüpoteeklaenus töötate või olete seda teinud!

Kas oskasid algusaastatel ette kujutada, et olete tänaseks Hüpoteeklaenuga siin, kus olete?

Kindlasti mitte. Pigem alustasime äri mõttega, et no proovime. Kunagi oli ettekujutus, et eraettevõttes ei pea nii palju tööl käima kui „palgatööl“. Tegelikkus on olnud vastupidine, siin olen teinud oluliselt rohkem töötunde ja ettevõte on pidevalt orgaaniliselt kasvanud.

See mõte, et Hüpoteeklaen on hästi käima läinud, tekkis alles umbes viis aastat tagasi ehk siis kümme aastat pärast asutamist.

Oleme üles ehitanud hea ja tugeva ettevõtte, millel on Eestis kindel positsioon. Kuna töö Hüpoteeklaenus on olnud põnev, siis on need 15 aastat läinud väga kiiresti. Kui inimese tööiga on 45 aasta ringis, siis kolmandiku olen tänaseks töötanud Hüpoteeklaenus ja ei näe ennast mujal enam töötamas.

Igapäevaselt sellele numbrile ei mõtle, aga kui ettevõtte pereürituste fotosid vaadata, siis on hästi näha, kuidas väikestest lastest on selle ajaga sirgunud 16–17-aastased noorukid, ja see vahe on tõesti suur.

Aeg on lennanud kiiresti ka seepärast, et kogu aeg on olnud põnev ja huvitav.

Mis on olnud kõige raskem sel 15-aastasel teekonnal?

Kõige raskem on leida häid kliente, kellele laenu väljastada. Seepärast tegeleme palju oma tuntuse kasvatamisega. Tahame, et veel rohkem inimesi meist teaksid ja meid tunneksid. Tahame olla eelistatuim hüpoteekkrediidiandja Eestis – et meilt küsitaks alati pakkumist, kui on soov ja vajadus laenu võtta.

Teame omast käest, et kõige raskem on inimesega saavutada päris esimest kontakti. Kui ta on juba meid üles leidnud ja meiega ühendust võtnud, siis tihtipeale jõuame ka tehinguni.

Mille üle tunned erilist uhkust?

Alati on hea rääkida Hüpoteeklaenu tulemustest töötajatele, aktsionäridele ja potentsiaalsetele koostööpartneritele, näiteks kinnisvarabüroodele. Just partnerite pealt näeme, et oleme oma toodete ja teenustega õiges kohas.

Uhke on pidada ka töötajate sünnipäeva- ja tööjuubelikõnesid. Rõõm on näha, et inimestele, kes on olnud Hüpoteeklaenus 5 või 10 aastat, meeldib jätkuvalt meie juures töötada.

Tulevikku vaadates usun, et suudame veel suuremaks kasvada ja veel paremaid teenuseid pakkuda. Pikas perspektiivis on meie eesmärk pangaks saada. See on loogiline arengusuund, kuhu liikuda.

Mida soovid lõpetuseks öelda?

Tahan veel kord tänada kõiki Hüpoteeklaenu töötajaid, kliente, koostööpartnereid ja aktsionäre. Ükski ettevõte ei saa eksisteerida ilma töötajate ja klientideta. Nemad ongi meie suurim väärtus.

Täname kõiki, kes on Hüpoteeklaenu selle 15 aasta jooksul usaldanud, ja ootame oma kliente ja partnereid ka tulevikus enda juurde.

Rävala pst 3, Tallinn

Tasuta lühinumber 1203

Tähelepanu, Hüpoteeklaen AS pakub finantsteenust. Enne lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ja konsulteeri meie asjatundjaga!

Jaga
Kommentaarid