Eesti suurim digitaalse välimeedia ettevõte vahetab nime
(2)Ekspress Gruppi kuuluv Eesti suurim digitaalse välimeedia ettevõte Linna Ekraanid vahetab nime.
Alates juunist võetakse kasutusele ärinimi D Screens, mida praegu kannab Linna Ekraanide Lätis tegutsev tütarfirma. Kuigi nimi muutub samaks, jätkavad ettevõtted Eestis ja Lätis tegutsemist eraldiseisvatena.
Linna Ekraanid tegevjuhi Mihkel Luksi sõnul on D Screens tuletatud nimest Digital Screens, mis tõlkes tähendab digiekraanid. „See nimi kirjeldab ka senisest paremini meie tegevust digitaalsete reklaampindade pakkujana. D-täht viitab ka Ekspress Grupi katusbrändile Delfi,“ selgitas Luks ettevõtte nime muutmise tagamaid.
Digitaalse välimeedia käibe ja ekraanide arvu poolest on nad Eestis ja Lätis kokku omas valdkonnas turuliidrid. Linna Ekraanide eelmise aasta müügitulu oli ligi 2,2 miljonit ja puhaskasum 82 000 eurot. D Screens teenis Lätis samal ajal müügitulu ligi 2,1 miljonit ja puhaskasumit 56 000 eurot. „Kasuminumbrid olid mullu tagasihoidlikumad, sest mõlemad ettevõtted tegid suuri investeeringuid võrgustiku kasvatamiseks ja turuosa suurendamiseks. Oleme praegu kiires kasvufaasis,“ tõdes Luks. Linna Ekraanid OÜ on Eestis oma turuosa tänaseks kasvatanud 26 protsendile ja D Screens SIA Lätis 30 protsendile.
Igal aastal on Linna Ekraanid paigaldanud juurde 5-7 uut LED ekraani ja ka tänavu on plaan oma võrgustikku samavõrra kasvatada. Eestis on ettevõttel 48 suurt väliekraani, millest 28 asuvad Tallinnas ja selle lähiümbruses. Lisaks pealinnale on nende suured digitaalsed välipinnad nähtaval kohal ka Tartus, Pärnus, Narvas, Jõhvis, Viljandis, Rakveres ja Võrus. Läti ettevõttel on praegu kokku 100 ekraani, millest 24 suured billboardi mõõtu reklaampinnad.
Kantar Emori andmetel oli 2023. aastal Eestis digitaalse välimeedia turu netokäive pea 8,3 miljonit eurot ja see kasvas aastaga ligi 27%. Tänavu prognoositakse käibe kasvuks 13-18%. Üleilmselt ennustatakse, et järgneva viie aasta jooksul suureneb digitaalse välimeedia käive keskmiselt 12% aastas. Luksi hinnangul seisab välimeedia suurem digitaliseerimine Eestis alles ees. Kui suurtel turgudel moodustab digitaalne reklaam kogu välimeediast umbes 60%, siis Eestis 30%.