Toiduliidu juht Sirje Potisepa hinnangul pole tegu ebaeetilise käitumisega, vaid pigem tarbija vajadustega arvestamisega ja pakendite kättesaadavusega. Potisepp tõdeb: „olukorras, kus toiduainete tootmiseks vajalike sisendite nagu tooraine, tööjõud, elekter, energia jm kulud kasvavad, ei ole tootjatel palju võimalusi toodete hindu tarbijate jaoks taskukohasena hoida“.

Kui aasta tagasi uuris Delfi Ärileht, kuidas on Eestis lugu shrinkflatsiooniga, siis leiti poodidest kümme kaalu langetanud toodet. Kuigi eelmise aasta ja selle aasta kaalu langetanud toodete nimekiri pole lõplik ega täiuslik, leiti seekord vaid kuus vähenenud toodet. Võiks öelda, et ettevõted kasutavad sellist strateegiat üha harvem.

Vaata siit, milline tootja vähendas enim toote kogust ja milline tõstis koguse vähendamisel enim hinda: