Maksad rohkem, saad vähem. Tootjad peidavad hinnatõusu kavalalt, vähendades kogust ja tõstes hinda
(421)Poes osteldes ei ole lihtne märgata, jäätise kogus on paar grammi vähenenud või hambapastat tuubis neljandiku võrra vähem. Kuid koju jõudes ja pakki avades tekib tunne, et midagi on viltu. Mõistega shrinkflation tähistatakse toote omahinna langetamist, mille käigus vähendatakse toote kogust toote hinna tõstmise asemel, peites niiviisi hinnatõusu.
Toiduliidu juht Sirje Potisepa hinnangul pole tegu ebaeetilise käitumisega, vaid pigem tarbija vajadustega arvestamisega ja pakendite kättesaadavusega. Potisepp tõdeb: „olukorras, kus toiduainete tootmiseks vajalike sisendite nagu tooraine, tööjõud, elekter, energia jm kulud kasvavad, ei ole tootjatel palju võimalusi toodete hindu tarbijate jaoks taskukohasena hoida“.
Kui aasta tagasi uuris Delfi Ärileht, kuidas on Eestis lugu shrinkflatsiooniga, siis leiti poodidest kümme kaalu langetanud toodet. Kuigi eelmise aasta ja selle aasta kaalu langetanud toodete nimekiri pole lõplik ega täiuslik, leiti seekord vaid kuus vähenenud toodet. Võiks öelda, et ettevõted kasutavad sellist strateegiat üha harvem.