„Kõik Ekspress Gruppi kuuluvad meediaettevõtted kasvatasid aastases võrdluses digitellimuste arvu kokku 27%, mis tõi grupile juurde üle 47 000 tellimuse. Kõige kiiremini, 66% suurenes tasulise digitaalse sisu tellimuste arv Leedu Delfis, kuid jääme rahule ka Läti ja Eesti väljaannete tulemustega. Kui Eestis ehk kõige küpsemal turul tõid kasvu ennekõike edukad turunduskampaaniad, siis teistes Balti riikides näeme jätkuvalt turu orgaanilist kasvu ja lugejate harjumuse suurenemist kvaliteetse digitaalse ajakirjanduse eest maksta,“ ütles Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.

Kontsern loeb digitellimuseks ainult selliseid tellimusi, mille väärtus on suurem kui 1 euro ühes kalendrikuus, mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad.

Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Rüütsalu sõnul liigub kontsern pikaajaliste eesmärkide suunal kasvatada digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani. Ekspress Grupi pikaajalised eesmärgid on seatud ja avalikustatud 2022. aasta alguses.

Digitellimuste detailsem ülevaade:

  • Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11% (II kvartalis 5%, I poolaastas 5%), ulatudes 107 443-ni.

  • 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11% (II kvartalis 3%, I poolaastas 9%), ulatudes 27 104-ni.

  • Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 18% (II kvartalis -2%, I poolaastas 6%), ulatudes 7439-ni.

  • Lätis kasvas A/S Delfi digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25% (II kvartalis 8%, I poolaastas 4%), ulatudes 27 417-ni.

  • Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 66% (II kvartalis 6%, I poolaastas 7%), ulatudes 42 834-ni.

  • Leedu meediaportaal Lrytas alustas tasulise sisu müügiga 2023. aasta IV kvartalis ning digitellimuste hulk kasvas II kvartalis 18% ja I poolaastas 62%, ulatudes juuni lõpus 10 321-ni.

Ekspress Grupi aktsia on Tallinna börsil langenud alates 2024. aasta algusest 23% ning maksab 11. juuli sulgemishinna järgi 0,99 eurot.