Aasta lõikes keskmiselt 394 töötajaga Wendre tootis 2023. aastal 2,5 miljonit tekki ja 5,2 miljonit patja, 18 534 voodit ja kušetti, 14 389 madratsit, 36 331 kattemadratsit ja 4 857 voodipäist. Ettevõtte teatel jätkasid tooraine hinnad paranemist läbi aasta ning euro ja dollari omavaheline kurss püsis soodne.

Sellest hoolimata teenis Wendre siiski oma põhitegevuselt 130 941 euro suuruse ärikahjumi. Puhaskasumisse jõudis ettevõtte tänu 250 0447 euro suurusele intressitulule.

31. detsembri 2023 seisuga oli Wendre varade maht kokku 57,4 miljonit eurot, kohustusi oli ettevõttel 4,8 miljonit ning omakapital 52,5 miljonit eurot.

Wendre tegevjuhi Gavin Perkinsi sõnul jäävad nad majandusaasta tulemusega globaalse intressimäärade tõusu ja inflatsioonimurede taustal rahule, sest restruktureerimist läbiv ettevõte suutis lõpetada aasta plusspoolel. Eelmisel aastal ühendati Wendre ja Wendre Bedding, mis Perkinsi sõnul vähendas kulubaasi ja aitas kaasa tõhususe suurendamisele.

Fookus jaemüügil

Tänavu juunis avas Wendre Tallinnas Järve Keskuses oma uue jaeketi esimese kaupluse. Lähiaastail plaanitakse kasvatada nii Eestis kui mujal Baltikumis.

Gavin Perkinsi sõnul kaaluvad nad hetkel mitu kauplust on Eesti turu jaoks optimaalne: „Vast paar-kolm Tallinnas, üks Tartus, üks Rakveres, üks Pärnus, võibolla ka Narvas või veel kuskil - kokku circa kümmekond kauplust. Muidugi läheme ka Lätti alustades Riiast ja Leetu alustades pigem Kaunasest.“

Seni tootmisettevõttena tegutsenud Wendre jaemüügikogemus pärineb Pärnus tootmise juures tegutsenud tehasepoest ning 2014. aastal Soomes koos Familoni teki-ja padjatööstusega ostetud jaekapluste ketist. Hetkel tegutseb Soomes Familoni kaubamärgi all 8 kauplust ja lähema paari aasta jooksul on plaan seda arvu veerandsajani kasvatada.

Oma jaeketi loomine on seni peamiselt maailma ja Euroopa suurtele sisustuskettidele private label’ina patju, tekke ja madratseid tootnud Wendre jaoks osa plaanist grupi ärimudelit arendada. „Oleme viimastel aastatel usinalt arendanud omaenda brändiportfelli ja tootevalikut ning ette valmistanud oma jaekaupluste keti avamist põhilistel turgudel. Järgmise viie aastaga tahaksime jõuda selleni, et säilitades oma praegust private label’i kliendibaasi, moodustaksid juba 20-25% käibest omatooted ning 10 aasta perspektiivis võiks omatoodete osakaal kasvada ca kolmandikuni,“ kirjeldab Gavin Perkins kasvuvisiooni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena