Kui Eestis on autoralli MM-sarja etappi korraldatud tänaseks juba neli korda, siis lätlased on seni piirdunud vaid Euroopa meistrivõistluste sarja (ERC) korraldamisega. Sestap võttis Läti raadio ühendust Rally Estonia peakorraldaja Urmo Aavaga, et uurida, millised on EM- ja MM-ralli erinevused. „Kui võrrelda WRCd EM-ralliga, siis on tegemist pikema ja kallima üritusega. Üldjoontes võib öelda, et WRC-ralli korraldamine maksab kaks kuni kolm korda rohkem kui ERC-etapp,“ sõnas Aava Läti raadiole.

Riiast algava ja seejärel Kuramaa (Kurzeme) teedel toimuva etapi korraldamiseks kulub lätlastel üle 4,3 miljoni euro. Olulise osa ralli kuludest on võtnud enda kanda Läti maksumaksja. Läti valitsus on MM-ralli korraldamiseks eraldanud kokku 2,45 miljonit, millele lisandub kohalike omavalitsuste ja teiste riigiasutuste panus. Lisaks aitavad ralli eelarvet täita sponsorid, piletimüük, ülekandeõigused ja muud tulud.

Korraldajate hinnangul võiks Läti etappi külastada umbes 50 000 inimest, kelle hulka oodatakse palju rallisõpru ka Eestist, Leedust ja kaugemaltki.

Kuna Lätil ühtki põhikohaga WRC-sõitjat ei ole, tõstatas Läti meedia küsimuse ürituse tasuvusest. Läti Investeerimis- ja Arenguagentuur hindab ralli oodatavaks majanduslikuks mõjuks ca 16,8 miljonit eurot. Samas kirjutab Läti raadio Eesti kogemusele tuginedes, et prognoos võib olla liiga optimistlik. „Rally Estonia korraldajate kodulehel on kirjas, et nende ürituse panus majandusse on ligikaudu 10 miljonit eurot aastas – ja tuleb märkida, et Eestil on hetkel 2019. aasta maailmameister Ott Tänak, kellel on väga suur kohalik jälgijaskond.

Olgu siiski parandatud, et tegelikult hindasid Rally Estonia korraldajad 2023. aasta Rally Estonia majanduslikuks mõjuks ca 15 miljonit eurot. 10-miljonilise numbriga opereeriti aasta varem.

Läti majutusasutustele on ralli aga juba oma positiivset mõju avaldanud. Talsis on majutushinnad tõusnud, samas kui Kuldiga ja Liepaja turismiinfokeskuste info kohaselt on suur osa neis linnades pakutavatest majutuskohtadest juba väljamüüdud.

„Loomulikult näeme ralli ajal majutusasutuste täituvuse tõusu. Nägime juba eelmise aasta novembris ja detsembris, et hotellid, kus meeskonnad ja sõitjad ööbivad, said täis. See on väga tavapäratu, et 80% majutuskohtadest piirkonnas on praegusel ajal välja müüdud. Samas on meil hea meel, et tekkinud on ka uusi majutuskohti, mis suudavad nii suure üritusega kaasnevat nõudlust katta. Näiteks kõrgema klassi hotellis saab endiselt öö veeta 85-100 euroga, mis minu arvates on juulikuu ja Liepaja kohta väga hea hind,“ sõnas Liepaja turismiinfokeskuse esindaja Sintija Pusaudze.