Üle veerandsajandi tegutsenud kodumaine ettevõte Saku Läte on tuntud ja oodatud üle Eesti. Teedel sõidavad ringi ettevõtte kaubaautod, mis viivad klientidele Saku aleviku puhtast puurkaevust villitud kosutavat joogivett. Lisaks ergutatakse inimeste meeli Eestis röstitud Naudingu sarja kohviubadega. Saku Lätte vett ja kohvi joovad inimesed tuhandetes äriettevõtetes ning kodudes, samuti paljudes avaliku sektori asutustes, haiglates, koolides ja ülikoolides, spordiklubides ning rahvaüritustel.

Asutamisel valiti Saku Lätte nime hoolikalt, peegeldades selle eestipärast päritolu ja seotust puhta vee allikaga. Ettevõtte peakontor ja tootmine asub siiani Sakus. Värskelt uuenduskuuri läbinud teeninduspunktid paiknevad Tartus, Jõhvis ja Pärnus, pakkudes klientidele paremat juurdepääsu ning mugavamat teenindust. Selle aasta suurim ja tähtsaim sündmus on Tallinna esinduse projektiga alustamine, mis annab võimaluse viia teeninduskvaliteeti uuele tasemele, pakkuda veelgi suuremat teenuste valikut ja olla klientidele lähedal. Müügipunktidesse on oodatud nii jae- kui ka ärikliendid: sobiv lahendus leitakse iga vajaduse jaoks.

„Hoolimine on Saku Lätte keskseim väärtus. Teeme oma tööd suure pühendumuse, hoole ja rõõmuga. Punase niidina ühendab hoolimine meie tegevusi, otsuseid ja arengusuundi ning puudutab nii meie kliente, töötajaid kui ka keskkonda ja ühiskonda laiemalt. Me ei ole lihtsalt äri, vaid teeme Eestit iga päev natuke paremaks paigaks,“ tutvustab ettevõtte põhiväärtusi tegevjuht Aleksei Filippov.

Edufaktorid

„Saku Lätte eduloos on kolm olulist elementi: tugev ja hoitud meeskond, hooliv teenindus ja usaldusväärne kaup ning pidev areng ja innovatsioon. Väärtustame oma inimesi, pühendume klientide hoidmisele, samuti jälgime ühiskondlikke ja tehnoloogilisi arengutrende, et ajaga kaasas käia ning oma tegevusi kohandada,“ räägib tegevjuht.

„Meie meeskonna suurepärane töö on väga oluline osa edukast protsessist, sest äri teevad inimesed. Kollektiiv ei karda uusi väljakutseid ja töötab üksmeelselt iga päev ühiste eesmärkide nimel. Meie ettevõtte oluliseks osaks on isiklikud kliendihaldurid, kes tõesti hoolivad klientide vajadustest ja muredest. Iga kliendiga tegeleb pühendunud spetsialist, kes on alati valmis kuulama ja aitama. Klientide tagasiside annab kinnitust, et keskendume pidevalt teeninduskvaliteedi parendamisele igal tasemel: kvaliteetne suhtlus, tehniline tugi, kindel tarne, kiire reageerimine probleemidele. Inimesed kogevad, et siin neist hoolitakse,“ sõnab Filippov.

„Oluline väärtus on hoolimine oma töötajatest. Meil on motivatsioonipakett ja lisahüvede süsteem. Lisaks keskendume töötajate koolitamisele, oskuste lihvimisele ning kvalifikatsiooni tõstmisele. Pidevalt toimuvad meil ühisüritused, mis samuti aitavad hoida meeskonda koos. Saku Läte toetab pereväärtusi ja spordiharrastamist. Parim tõestus ja meeldiv fakt on töötajate keskmine staaž: see on üle kaheksa aasta. Eriti oluline on vaba õhkkonna säilitamine, mis soodustab töö tegemist ja hoiab tuju üleval,“ selgitab Aleksei Filippov.

Nauding on detailides

Üle kümne aasta on Saku Läte pakkunud lisaks allikaveele ka Eestis röstitud kohviube. „Kohvisarja sõnum on, et nauding on detailides: iga hetk loeb, kui naudid oma kohvijooki. See on sinu aeg lõõgastuda ja kvaliteetset elamust nautida,“ jagab Aleksei Filippov. Naudingu tootesari on leidnud palju ustavaid tarbijaid ja ettevõte soovib veelgi rohkematele inimestele tutvustada Eestis röstitud kohviubade maitset. Et naudingukogemus oleks täiuslik, saab Saku Lättelt rentida JURA ja Franke kvaliteetseid kohvimasinaid.

Helde toetaja ja eeskujulik suunanäitaja

Eduka ettevõttena annab Saku Läte oma tugeva panuse ühiskondliku heaolu kasvu. Oluline eesmärk on olla usaldusväärne ja hooliv partner nii oma klientidele kui ka kogu ühiskonnale. „Meie ettevõtte suurim lisaväärtus ühiskonnale peitub meie aktiivses panuses Eesti sporti, tervisesse ja kogukondade heaks. Toetame nii suuri kui ka väikeseid spordisündmusi, sest usume, et iga samm jooksurajal või pall korvpallivõrgus teeb Eesti tugevamaks. Oleme uhked, et saame oma annetustega aidata Eesti Vähiliitu, pakkudes lootust neile, kes seda kõige enam vajavad. Meie meeskond on osalenud metsaistutustalgutel ja „Teeme ära!“ projekti raames looduse koristustalgutel,“ räägib ettevõtte tegevjuht.

„Hiljuti alustasime püsikoostööd Tallinna Lastehaiglaga, toetades haiglas olevate laste vanemaid ja personali kohvi, joogivee ning vastavate seadmetega. Meie jaoks on oluline toetada Eesti organisatsioone ja elanikke, aidates kaasa inimeste heaolule nii oma toodetega kui ka rahaliselt. Usume, et iga tilk vett ja iga tass kohvi võib muuta maailma, pakkudes väikeseid heaoluallikaid, mis aitavad inimestel oma päeva nautida,“ lisab Aleksei Filippov.

Kriis karastab ja ergutab uusi arengusuundi

Koroonapandeemia aeg oli korralik proovikivi kogu ühiskonnale. Saku Lätte meeskond tegi ootamatult saabunud kriisiperioodil mitu eetilist ja solidaarset äriotsust, mis tagasid keerulises olukorras stabiilsuse nii töötajatele, klientidele kui ka partneritele. „Tellimused seiskusid ja otsustasime sel perioodil loobuda renditasu küsimisest, kuna klientide jaoks oli aeg täis muresid ja teadmatust. Kui saime taas normaalse töörütmi juurde naasta, tulid paljud kliendid tänulikult ja lojaalselt meie juurde tagasi. Meeskonnale sai kommunikeeritud, et mingeid palgakärpeid ega koondamisi ei tule. Välise teadmatuse ja negatiivsete uudiste tingimustes oli tähtis säilitada kollektiivi positiivset hoiakut ning anda turvatunne, et neist hoolitakse,“ meenutab tegevjuht hiljutisi keerulisi aegu.

„Igasugune kriis ajendab alati analüüsima oma tegevusi ja protsesse. Arvestades seda, et meie kliendid on praktiliselt igast majandussektorist, siis muidugi mõjutas see ka meid. Mitmed ettevõtted panid oma uksed kinni või koondasid inimesi. Kogesime, et kriisi mõju ärikeskkonnale võib olla ka positiivne. Mõned kliendid hakkasid hoopis arenema ja laienema ning keskenduma uutele ärisuundadele. Ka meie saime oma õppetunnid, seega asusime kasvatama oma kliendibaasi eraklientide sektoris. See on osaliselt mõjutanud planeerima Tallinna esinduse avamist,“ räägib Filippov.

Eduka ettevõtte tunnustus

Creditinfo tunnustas Saku Lätet märgisega „Edukas Eesti ettevõte 2015–2024 – 10 aastat edukas“. Tiitli vääriliseks peetakse vaid 1,5% ettevõtteid, andes märku organisatsiooni heast juhtimisest ja stabiilsest majandamisest, eeskujulikust maksekäitumisest ning järjepidevast arengust.

„Eduka Eesti ettevõtte tunnustus on meie jaoks suur väärtus ja kinnitus meie usaldusväärsusest ning finantstugevusest. See tunnustus aitab meil tõsta usaldusväärsust nii klientide, töötajate kui ka koostööpartnerite silmis. Kasutame seda märgist aktiivselt oma turundusmaterjalides, veebilehel, e-kirjades ja sotsiaalmeedias, et näidata oma pühendumust ausale ning läbipaistvale ärikultuurile. Tunnustus ei ole lihtsalt au, vaid tõestus meie järjepidevast tööst ja pühendumusest Eesti majanduse arengule,“ selgitab Saku Lätte tegevjuht Aleksei Filippov.

Vaata lisaks: Saku Läte joogivesi ja Naudingu kohv

Eduka Eesti ettevõtte tiitel on Creditinfo tunnustus tublidele Eesti ettevõtetele, kelle majanduslik seis on Creditinfo reitingu järgi suurepärane (AAA), väga hea (AA) või hea (A). Kõrge krediidireiting räägib ettevõtte heast majandusolukorrast, tublidest finantstulemustest ja korrektsest maksekäitumisest ning on aktsepteeritud nii Eestis kui ka rahvusvahelisel turul.

Jaga
Kommentaarid