PUUST ja PUNASEKS | 7 nippi, kuidas võõrustada saabuvaid kinnisvaraostjaid
Pindi Kinnisvara kutseline maakler Olav Leok annab nõu, kuidas varaomanikud saavad ostuhuvilistele võimalikult hea mulje jätta.
„Koduostjad talitavad paljuski emotsioonide ajel, nad tahavad tunda ennast teretulnuna ja mugavalt, mitte kui rahakoti või probleemide lahendajana. Loomulikult on objekti füüsiline korrasolek ülimalt oluline – hoolimata vara seisukorrast peavad ruumid olema koristatud, kardinad akende eest lahti lükatud, halba ei tee ka kohvilõhn ja värsked puuviljad laual. Kuid tegelik võlu seisneb ikkagi inimeses, kes teda vastu võtab ja kuidas ta käitub, sest tehingut teevad omavahel inimesed, mitte betoon või parkett,“ selgitab Leok.
Leok ütleb, et on kolmekümneaastase maaklerikarjääri jooksul näinud väga erinevaid ostjate vastuvõtte. Sellele kogemusele tuginedes julgeb ta anda ka teistele soovitusi, millisel juhul on ostja heas mõttes ära võlumisel tehingu toimumise tõenäosus suurem.
1. Ole rõõmus ja sõbralik
Turris või igavlev omanik ei ärata usaldust. Isegi, kui omanikul on olnud kehv päev, tuleb ennast kokku võtta, higine särk ära vahetada ja ennast parimast küljest näidata. Üle pingutada loomulikult ka ei ole mõtet, aga ostja tahab tunda ennast teretulnuna, mitte võõrkehana.
2. Tutvusta detaile
Nüansid loevad. Kinnisvaraostjad tahavad kuulda objektiga seotud meeldivaid lugusid, millest nad tulevikus osa saavad. Siledaks lihvitud puitaknad või kasvõi ilus vaade mõnest aknast väärivad alati eraldi välja toomist.
3. Väldi isiklikke jutustusi
Nii halvasti kui see ka ei kõla, siis mitte kedagi ei huvita, mitu last varaomanikul on ja kuidas ta kümme aastat tagasi maasikapeenart rajas. Veel hullem on rääkida abielulahutusest, kui see müügi põhjuseks peaks olema. Lihtsam on ostuhuvilisele maasikas põske pista, mitte oma elulugu patrama hakata, sest lisaks huvi puudumisele võib hoopis juhtuda, et see tekitab teistes ebamugavustunnet.
4. Ole aus ja ära peida puuduseid
Paljudele varaomanikele tundub, et halbadest asjadest ei tohi rääkida. Vastupidi! Puuduste omapoolne välja toomine hoopis äratab usaldust ja jätab õigustatult mulje, et neist hoolitakse. Mitte keegi ei taha osta põrsast kotis, kotisuu tuleb ikka võimalikult lahti teha.
5. Räägi objektiga seoses mõni lõbus lugu
Mõnel inimesel kohe ei ole naljasoont, aga hea süütu nali annab suhtlusele hoopis teise meki. Kui tutvustad elutuba ja oled nädal tagasi diivanil olümpiamänge vaadates tukkuma jäänud ning une pealt ennast kolksuga põrandale keeranud, siis selle värvikas kirjeldamine annab omavahelisele suhtlusele täiesti uue dimensiooni.
6. Räägi naabritest
Kui sul elab kõrval armas tädike, kes jagab oma maitsvaid pirukaid ka naabritega või hoopis kuldsete kätega naabrimees, kes tööriistu laenab ning vajadusel aitab isegi uuele pesumasinale veevooliku külge keerata – seda tasub alati välja tuua!.
7. Varu ostjate jaoks aega
Ärge unustage – teised on tulnud endale kodu ostma, kus plaanitakse elada ehk aastakümneid või isegi terve elu. Kiirustav ja pidevalt kella jälgiv omanik tekitab asjatut pinget. Tund või kaks oma elust teiste võõrustamiseks näpistamine on alati hea investeering.
Lõpetuseks rõhutab Leok, et objekti üle ilustamine võib lisaks pettumuse valmistamisele ka õiguslikud tagajärjed tuua. „Ausus ja avatus on alati parem kui vaikne nohisemine ning tolmurulli salaja laua alla lükkamine jätab lihtsalt mageda mulje,“ lisab Leok.