Sealjuures saab tariifidega pihta USA autotootja Tesla, kelle tehas asub Hiinas Shanghais. Tesla tariif on samas märgatavalt väiksem kui teistel Hiinas toodetud autodel. Hiinast Euroopa Liitu tarnitud Tesladel saab komisjoni teatel olema 9% tollimaks, mis on ka väiksem kui algselt oodatud 20,8%.

Tollimaksu alandati ka teistel, kuid vähem. Nii saab Hiina suurima autotootja BYD tariifiks olema 17% (varem 17,4%), Volvo emafirmal Geelyl 19,3% (varem 20%) ning SAICil 36,3% (varem 38,1%). Teised autotootjad, kes koostööd tegid, saavad 21,3% tollimaksu ning need, kes koostööd ei teinud, 36,3% tariifi. Madalama tariifi saavad ka ilmselt need Euroopa autotootjad, millel on Hiinas ühisettevõte mõne kohaliku tegijaga ning kes plaanivad Hiinas toodetud autosid Euroopasse tarnida. Näiteks saavad 21,3% tariifi ilmselt Hiinas toodetud Cupra Tavascan ja elektriline Mini Cooper.

Komisjoni teatel on kavandatud tollimaksumäärasid veidi kohandatud vastavalt huvitatud isikutelt saadud põhjendatud märkustele. Samuti on arvesse võetud esialgses etapis veel pooleli olnud uurimistoimingute tulemusi.

Tesla tollimaks on teistest väiksem, kuna USA autotootja suutis tõestada, et nad saavad välismaise firmana võrreldes teistega vähem riigitoetusi Hiina keskvõimult.

Täiendavat tollimaksu soovitakse kehtestada, kuna Hiina elektriautode tootjaid subsideeritakse riiklikult, mistõttu on Euroopas tegutsevad autotootjad nendega võrreldes ebavõrdses seisus. Hetkel kehtib Hiinast toodud elektriautodele 10% tollimaks, millele uus maks lisanduks juurde. Tariifid peavad lõplikult paika saama 30. oktoobriks, tollimakse ei nõuta sisse tagasiulatuvalt.