„Saksamaal langes juulis uute autode müük 2,1%. Euroopa suurima uute autode müügituru langus oli tingitud elektriautode müügi olulisest vähenemisest, mis oli aastatagusega võrreldes ligi 38% madalam. Elektriautode müügilanguse põhjus peitub selles, et Saksamaa lõpetas mullu detsembris toetuse maksmise,“ ütles Toonekurg.

Möödunud aasta juulist nõrgema tulemuse tegi ka Prantsusmaa uute autode turg, kus müük kukkus ligi 2,3%. „Kindlasti mängis Prantsusmaa juuli uute autode müügitulemuste puhul rolli Pariisis toimunud olümpiamängud – kes ikka suure spordipeo ajal pragmaatiliste küsimustega tegeleda tahab.“

Samal ajal näitasid kasvu Euroopa suuruselt kolmas ja neljas turg. Itaalias kasvas uute autode müük 4,7% ja Hispaanias 3,4%. Toonekure sõnul kurdavad itaallased, et nende müügimaht ei ole pandeemiaeelsele tasemele taastunud. Positiivset tulemust näitas ka Suurbritannia turg, mis kasvas 2,4% – kokku on kasv kestnud juba 24 järjestikusel kuul.

Samal ajal ei kostu rõõmusõnumeid Skandinaaviast. „Soome uute autode müük kukkus järsult, kokku müüdi 18,8% vähem uusi sõidukeid kui aasta eest. Soome Autoliidu hinnangul kujuneb tänavune aasta viimaste kümnendite üheks nõrgemaks. Kui varasematel aastatel on Soome autoturg stabiilselt müünud aastas üle 100 000 uue sõiduauto, siis prognooside kohaselt müüakse tänavusel aastal vaid 75 000 uut sõiduautot,“ märkis ekspert.

Toonekurg tõi välja, et Norra autoturg kukkus Soome turuga sarnases rütmis ning langes 14,2%. Naabritest laugemat langust sai tunda Rootsi uute autode müügiturg, mis kukkus 5,6%. „Rootslased on optimistlikud ning näevad aasta teises pooles turu taastumist, olenemata sellest, et aasta esimese seitsme kuu müük on mullusega võrreldes 5,9% languses,“ ütles ta.

Modera tegevjuht märkis, et Eesti turg oli juulis võrreldes Skandinaaviaga oluliselt paremas seisus ning kuine automüük oli 1,8% edukam kui mullu, kokku müüdi 1854 uut autot. Toonekure sõnul võib sellest välja lugeda väikest turu taastumist ning ka seda, et inimesed on hakanud valmistuma automaksu peatseks saabumiseks ja plaanivad sobiva võimaluse korral oma auto veel sel aastal värskema vastu vahetada.

Ta lisas veel, et kuna Euroopa Liit kehtestas maksud Hiina autotootjatele, siis juulis sai suure tagasilöögi MG, mille müük kukkus 20% ja Polestar, mida müüdi 42% võrra vähem kui aasta tagasi samal ajal. Hiina autotootjate müük kukkus juulis võrreldes juuniga 45%, mis näitab et kehtestatud tariifid on tööle hakanud.

„Kokkuvõtvalt võib öelda, et Euroopa autoturg on sakiline. Euroopa suured turud on stabiilsed, kuid Skandinaavia turud languses. Kuna Skandinaavia majandus hakkab taastuma ning pöördub tõusule, siis annab see usku, et ka uute autode müük pöördub kasvule,“ ütles Toonekurg.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena