„Oleme jõudsalt liikumas käesoleva aasta eesmärgi suunas, et Rail Baltica Eesti osa põhitrassist jõuaks ehituse ja lepinguteni vähemalt 70 kilomeetrit. Täna sõlmitud leping 10,5 km ehitamiseks aitab meil kogenud töövõtjate abil avada uue ehitusfrondi Harjumaal ning juba üsna pea jõuavad ka järgmised Harjumaa lõigud lepingutesse,“ kinnitas Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

„Hea koostöö on iga ehitusobjekti kvaliteetse valmimise vältimatu eeldus. Konstruktiivne ja kiire suhtlus tellijaga, toetav ja lahendustele orienteeritud koostöö partnerite ja töövõtjatega – need on edu alused. Algab mahukas ja keeruline töö. Usun, et järgmised neli aastat kulgevad tempokas ja koostöises rütmis,“ ütles ehitajate nimel Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Jaan Mäe.

Merko Ehituse Eesti juhatuse esimehe Jaan Mäe sõnul algab mahukas ja keeruline töö, mis kestab neli aastat.

Täna Saku vallamajas sõlmitud Rail Baltica põhitrassi ehitusleping on järjekorras juba viies ning Harjumaa osas teine, mis tänavu on raudtee Eesti osas kaante vahele saanud. 10,54 kilomeetri pikkune lõik kulgeb Sakust kuni Harju-Rapla maakonna piirini. Raplamaal on põhitrassi ehitustööd juba alanud.

Kuigi praeguseks on kõnealusel põhitrassilõigul käimas mitme ristumise ehitustööd (Saku-Tõdva ja Tõdva-Hageri maanteeviaduktid, Tagadi ökodukt) ning valminud on juba Kirdalu-Kiisa maanteeviadukt, Tagadi-Kurtna maanteeviadukt ja Kiisa kõrgepingeliinid, ei ole ristumiste ehitamine lõppenud.

Koos põhitrassi muldkehaga ehitatakse äsja sõlmitud lepingu alusel antud lõigus järgmised ristumised: Kiisa ökodukt, Uus-Vääna raudteesild, Vana-Vääna raudteesild, Soo tee ja sellega seotud tunnel, Koosi kergliiklustunnel. Lisaks ehitatakse valmis põhitrassiga seotud RB Saku peatuse ja Kurtna jaama elemendid. Ehituslõigule rajatakse 1,8 km müratõkkeseinu.

Rail Baltic Estonia sõlmis kahe ettevõttega järgmise 10,5-kilomeetrise põhitrassi ehituse lepingu.

Ehituslepingu kestuseks on 48 kuud ehk põhitrassi lõik peab valmis saama 2028. aasta augustis. Ehitustööde lepinguline maksumus on 59,87 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Ehituslepinguid finantseeritakse 85% ulatuses Euroopa ühendamise rahastust.

Rail Baltic on raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 1 tunni ja 42 minutiga. Rail Balticu trassil hakkavad liikuma ka regionaalrongid. Rail Baltic Estonia on kolme Balti riiki ühendava Rail Balticu raudtee arendaja Eestis ja tulevikus selle raudtee Eesti osa taristu haldaja.