Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak sõnas, et juulis mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügimahu vähenemist nii tööstuskaupade kui ka toidukaupade kauplused, kus maht kahanes mõlemas aastaga 3%. „Seevastu mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimahu suurenemine jätkus ka juulis ning maht kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%,“ täpsustas Pihlak.

Tööstuskaupadest kõige rohkem ehk 9% vähenes müügimaht muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Müügimaht kahanes veel ka 6% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 4% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Müügimaht aga suurenes 8% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, 3% kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil ja 1% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad). Müügimaht jäi eelmise aasta tasemele posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes.

Juuniga võrreldes kasvas juulis jaekaubandusettevõtete müügimaht 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müügimaht eelmise kuuga võrreldes 1%.

Selle aasta esimese seitsme kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4%.