Tartu-Riia suunal kahe reisirongi igapäevaseks käigushoidmiseks kulub 2 miljonit eurot aastas. Kulusid tõstab ka kliimaministeeriumi soov panna rong sõitma HVOga (biodiisel). Eesti maakondliku bussiliiklust korraldavad organisatsioonid kardavad, et rongiliin ülalpidamine hakkab vähendama niigi rahapuuduse käes kannatava Eesti bussitranspordi rahastamist. Mõistlikuks ei peeta ka plaani kasutada rongi käigushoidmiseks tavakütusest kallimat HVOd.

Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu ütleb, et HVO on keskkonnasõbralik kütus ja meie eesmärk on vähendada transpordi CO2 heitmeid. Kui Elroni rongides kasutada HVO biodiislit tavadiisli asemel, siis väheneks Salmu andmetel Tartu-Riia distantsidel heitkogus sõitjakilomeetri kohta umbes 91%. Samas ei pea bussitranspordi korraldajad selle maksumuse pärast muretsema. Salmu kinnitusel on siseriikliku ühistranspordi ja rahvusvahelise ühistranspordi eelarved erinevate ministeeriumite haldusalas. Esimese eelarve on regionaalministeeriumi käes, teine on kliimaministeeriumi hallata. „Tartu-Riia rongiliini dotatsiooni pole plaanis maksta bussiliiklusele kavandatud rahastusest,“ kinnitab Salmu.