Omniva jäi esimesel poolaastal kahjumisse. Kirju saadetakse varasemast tuntavalt vähem
(15)Omniva kontserni esimese poolaasta müügitulu oli 65,8 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 4%. Kuue kuuga toimetas Omniva Balti riikides kohale kokku üle 16 miljoni paki, mida on 8% rohkem kui eelmise aasta sama perioodi jooksul.
Kui pakimahud jätkavad e-kaubanduse kasvu tuules tõusutrendil, siis traditsiooniliste postiteenuste mahud on ootuspäraselt languses – siseriiklike kirjade kogus on vähenenud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 8%, samuti on 8% võrra vähenenud otsepostituste maht.
Omniva alustas 2023. aasta aprillist järkjärgult varahommikuse lehekandega Eesti suuremates linnades, mille tulemusena on perioodika kandemahud kasvanud ligi 50%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Perioodikakandega seotud turumahud on aastases võrdluses vähenenud 4% võrra, mis on peamiselt mõjutatud teises kvartalis lõpetatud ajalehtede Eesti Päevaleht ja Pealinn ilmumisest paberil.
Omniva rahvusvahelise transiidi mahud kasvasid esimesel poolaastal 28%, mida toetas hea koostöö uute suurte rahvusvaheliste müügiplatvormidega.
Kontserni 2024. aasta esimese poolaasta müügitulust teenis grupp 42 protsenti Eesti klientidelt, 15 protsenti Leedust, 11 protsenti Lätist ja 32 protsenti teistest riikidest. Universaalne postiteenus moodustas müügitulust 7 protsenti.
Puhaskahjum 0,7 miljonit eurot
Kontserni ärikahjum oli 0,7 miljonit eurot ja maksudejärgne puhaskahjum 0,7 miljonit eurot. Puhaskahjum suurenes 0,2 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kahjumi kasvu on mõjutanud universaalse postiteenuse osutamisest tulenev kahjum 1,3 miljonit eurot, mis on esimesel poolaastal kasvanud 0,2 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aastaga.
Positiivse mõjuna teenis kontsern esimesel poolaastal Tallinnas Toompuiesteel asunud kinnistu müügist kasumit summas 1,1 miljonit eurot. Tulenevalt esimesel poolaastal tegevuse efektiivsusmeetmete juurutamisest kajastuvad kontsernis ühekordsed koondamiskulud summas 0,6 miljonit eurot.
Omniva juhatuse esimehe Mart Mägi sõnul on Omniva suutnud muutustega kohaneda, sõltumata jätkuvast majanduslangusest ning konkurentsi tihenemisest. „Alustasime oma tegevuste ja tööprotsesside tõhustamist juba aasta alguses ja jätkame sellega ka aasta teises pooles kõikides Balti riikides,“ ütles ta, lisades: „Traditsiooniliste posti- ja perioodikateenuste tugev langus sunnib meid otsima ja tugevdama positsioone rahvusvahelises väikesaadetiste transiidis. Olulise tõuke efektiivsuse kasvuks ja rahvusvahelise äri suurendamiseks peaks andma septembris uksed avav Kaunase logistikakeskus, mis viib meid oma strateegilise tähtsusega välisturgudele oluliselt lähemale.“
Rahvusvahelise äri kasvu kommenteerides lisas Mägi, et see moodustab olulise osa Omniva kontserni tegevusest, mis toetab ettevõtte kogutulemust nii müügitulu kui kasumi vaates. Esimesel poolaastal toimus kliendibaasi aktiivne kasvatamine ja lisandus uus tegevuspiirkond Kesk-Aasia näol.