„Tarbijad tasuvad üha enam ettenägematute kulude eest erinevaid makseviise kasutades. Kuna finantsteenuste pakkujad on hakanud võimaldama kõikvõimalike erinevate teenuste eest osamaksete või järelmaksuga tasumist, siis on aina enam näha ka nende kasutamises olulist tõusu,“ märgib Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld.

70% uuringus osalenud klientidest hooldab oma autot ametlikus esinduses põhjusel, et peab sealset tööd kvaliteetseks. Margiesinduses hoolduses käimine on eriti oluline neile autoomanikele, kes peavad tähtsaks hooldusajaloo jälgitavust ja garantii säilimist, et liisinguperioodi lõppedes auto järelturul hõlpsalt realiseerida, selgub uuringust.

Elke Tallinna poolt läbiviidud uuringust selgub ka, et hoolduse, diagnostika, remondi ning teiste teenuste puhul on autoomanike jaoks oluline teeninduse asukoht.

Kohustused hajutatakse pikemale perioodile

Inbanki partnerkanali juhi Birgit Listmanni sõnul on ka finantseerimise poolelt näha, et autoteeninduses on aasta esimese seitsme kuu jooksul toimunud mullusega võrreldes lausa 33% tõus tehingute arvus. „See on päris korralik kasv. Kui inimesed on kaubanduses harjunud kodumasinaid või nutiseadmeid järelmaksuga ostma, siis autoteeninduses pole see juurdunud. Küllaltki suures kasvus on rolli mänginud kindlasti ka see, et praegune majandusolukord on tarbijate kindluse alla viinud. Osamaksete või järelmaksuga hajutatakse kohustused pikemale perioodile,“ hindab Listmann.

Inbanki statistika puudutab kõiki autoteenindust pakkuvaid Eesti ettevõtteid, kellele Inbank teenust osutab, seega on 33% kasvu puhul näha laiemat trendi, mis puudutab suhteliselt esinduslikku osa Eesti tarbijaskonnast.

„Aasta kõige mahukam autode teenindusperiood – sügisene rehvivahetus – on veel ees, seega saab eeldada, et kogu aasta vaates nimetatud protsent kasvab veelgi,“ lisab Listmann.