Alexela tarnis esimese koguse veeldatud biometaani Rootsist 2022. aastal. Reedel aga jõudis Eestisse esimene Alexela enda poolt toodetud veeldatud biometaani partii, mis annab uue tõuke Eesti ringmajanduse arengule. Nõudlus veeldatud biometaani järele ainult kasvab, sest kogu Baltikumi rasketranspordis pööratakse järjest enam tähelepanu kasvuhoonegaaside heidete nulli viimisele.

„Maailmas on täna ainult kolm LNG terminali, mis suudavad biometaani meile sobival viisil veeldada. Meie rajatud Hamina LNG terminal Soomes on üks neist. Bio-LNG tarneahela loomine Eesti ja Soome vahel on kindlasti oluline samm keskkonda säästvama tuleviku suunas,“ sõnas Alexela jätkusuutlike kütuste valdkonna juht Artur Dianov. Bio-LNG on rasketranspordi jaoks sobilik roheline kütus eelkõige töökindluse ja võimekuse poolest.

Alexela juhatuse esimees Marti Hääl rõhutab, et energia varustuskindluse aitavad Eestis tagada eelkõige kohalikul toormel põhinev energia tootmine ehk ringmajandus ning tugev koostöö naaberriikidega. „Jäätmetest biogaasi tootmine annab meile vajaliku varustuskindluse, sest biogaasi saab kasutada nii soojatootmises, elektritootmises kui ka jätkusuutlikus maa- ja meretranspordis. Meie eesmärk on parandada Eesti ühiskonna heaolu ning vähendab sõltuvust importkütustest,“ rääkis ta.

Seejuures kiidab Hääl Soome investeerimiskeskkonda. „Tegu on ajaloo ühe suurima Eesti otseinvesteeringuga Soome territooriumil, mis oli võimalik tänu sealse avaliku sektori pingutusele tagada investeerimiskindlus. Paratamatult liiguvad just mastaapsed investeeringud sinna, kus on tagatud parim ettenähtavus, mitte ei varitse oht, et juba mõne aasta pärast toimub poliitiline kannapööre, mis vaiba alt tõmbab.“