„Ronge on katsetatud pooleteise kuu jooksul kuni 176 km/h kiirusel ja 47 tonni lisaraskusega, et testida rongi liikumist ka maksimaalse lubatud reisijate arvu puhul. Kokku on kaks rongi läbinud Eesti raudteedel juulis ja augustis 5116 kilomeetrit,“ ütles Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis. „Praegu testitakse ronge olemasolevas 3 kV kontaktvõrgus ja alates veebruarikuust ka Eesti Raudtee ehitatavas 25kV kontaktvõrgus. Seni on tehtud tüübitestid näidanud rongide head sobivust Eesti raudteele.“

Ehrenpreisi sõnul toovad uued rongid lähiaastatel Eesti reisirongiliiklusesse kaasa suured muutused ja reisijale kättesaadavama teenuse. „Reisirongiliikluse sõiduplaanide tihendamiseks ostetakse 146 miljoni euro eest 16 uut rongi. AS Eesti Raudtee investeerib Tallinn – Tartu ja Tallinn – Narva liinide elektrifitseerimisse ning kiiruste tõstmisesse aastatel 2021 – 2026 kokku 500 miljonit eurot,“ märkis Ehrenpreis.

Tüübikatsed tehakse rongidele, mis pole varem Eesti raudteedel liikunud, sellega tehakse kindlaks nende sobivus Eesti taristul liikumiseks ning need on aluseks rongi sertifitseerimisel. Esimene rong peab suuremate tehniliste vahejuhtumiteta sõitma reisijateta läbi 6000 kilomeetrit, mille jooksul hinnatakse töökindlust ja vastavust lepingu tingimustele. Tüübikatsetuste õnnestumise järel peavad kõik tarnitavad rongid läbima kontrollperioodi 5000 kilomeetrit, mille jooksul kontrollitakse täiendavalt töökindlust. Kokku tehakse iga Eestisse saabuva rongiga vähemalt 70 erinevat testi.

Elektriline reisirong Škoda EMU 21Ev on kahesüsteemne ja sõidab nii 3 kV kui ka 25 kV kontaktkõrgus. Uute rongidega plaanitakse reisijaid hakata teenindama Tallinn – Tartu liinil järgmise aasta septembrist, kui taristuomanik AS Eesti Raudtee on jõudnud kogu Tapa – Tartu raudteelõigu ära elektrifitseerida.

Juunis ja augustis jõudsid Eestisse kaks uut rongi, kolmas rong jõuab septembris. 2024. aasta jooksul jõuab Eestisse kokku kuus uut rongi.