Kui möödunud aastal juhtis naiste edetabelit Viru Keemia Grupi osanik Eve Piilmann (vara väärtus 119,5 miljonit), siis tänavu napsas esikoha toona teiseks jäänud Karin Nurmetalo. 82-aastane Nurmetalo tõstis aastaga oma varade väärtuse 109 miljoni pealt 130 miljonini.

Karin Nurmetalole kuulub Baltic Maritime Logistics Groupist 21,75 protsenti, tema poja Tarmo Nurmetalo osaluse suurus on 43,50 protsenti. Ka tema poeg oli edetabelis tänavu esindatud, olles 13. kohal.

Vaata Äripäeva rikaste TOPi täpsemalt siit.

Kes on logistikaäri üles ehitanud salapärane perekond Nurmetalod?

Perekond Nurmetalost, kes rajas logistikahiiglase Baltic Maritime Logistics Group (BMLG), pole avalikkuses suurt palju juttu olnud. Viimati kirjutas põhjalikuma loo nende ärist Ekspress 2014. aastal.

Artikli kohaselt oli Karin nooruspõlves iluuisutaja. Hiljem töötas noortetreenerina ja läinud kümnendil juhendas ka Gerli Liinamäed, enne kui too end Eesti meistriks uisutas.

Tuttavate sõnul oli „energiline, malbe ja meeldiv daam“ töötanud ka iluuisutamise tehniliste nüansside kallal, aidates koostada Eesti noortekoondise „elementide ja hüpete nõuete tabeleid“.

Logistikaspets Raivo Vare rääkis toona Ekspressile, et BMLG edu taga on õigel ajal tehtud õiged otsused. „Nad pole tõmmelnud, vaid samm-sammult tervikliku logistikasüsteemi välja arendanud. Neil on kuidagi rahulik ja terve vaade ärile. Nad ei ole närvis, kui on rasked probleemid. Õpivad ja õpivad, sünteesivad endale maailmast parimaid praktikaid,“ ütles Vare.

BMLG asutaja, 2009. aastal 72aastasena lahkunud pereisa Tanel Nurmetalo oli esimesi eestlasi, kes logistika valdkonnas nii suurelt ja julgelt ette võttis.

Ka Tanel Nurmetalo ei otsinud tähelepanu. Ta polnud kunagi Eesti logistikaäri eestkõneleja, kuid ka mitte kõrvaltvaataja. Ajas vaikselt, kuid sihikindlalt oma rida, saatis näiteks presidenti riigivisiitidel strateegilistesse paikadesse, nagu USA, Hiina ja India.

Firma kasum on aastatega märkimisväärselt suurenenud

Oma möödunud aasta majandusaastaaruandes kirjutab ettevõte, et kontserni müügitulu oli 349 miljonit eurot, mis on 99,7 mln eurot vähem kui 2022. majandusaastal. Müügitulu suurim osa (54%) tuli laevade prahtimisest.

Ka ettevõtte puhaskasum vähenes, olles siiski väiksem kukkumine kui müügitulu puhul. Teisisõnu teenis ettevõte puhaskasumit 67,4 miljonit eurot, mis on 6,6 mln eurot vähem kui eelmine aasta. Langusest hoolimata on ettevõte pigem suure hüppe teinud, sest veel mõned aastat tagasi püsis see 20 miljoni euro juures. Lisaks maksid nad eelmine aasta välja 32,7 miljon euro eest dividende.

Kontsernis töötas mullu keskmiselt 964 (2022: 896) töötajat. Töötajate tasu üldsumma oli 44,4 miljonit eurot. Aasta varem aga 37,2 miljonit eurot.

Nõukogu tegutses jätkuvalt koosseisus Karin Nurmetalo (esinaine), Anastasia Vahi ja Toivo Viilup. Juhatuse liikmetena tegutsesid jätkuvalt Tarmo Nurmetalo ja Ants Ratas.

2000. a asutatud Baltic Maritime Logistics Group AS (BMLG) on kontserni strateegilise planeerimise ja finantsjuhtimisega tegelev emaettevõte, mis on investeerinud eri riikide logistikaettevõtetesse. BMLG omandis on 3 tütarkontserni, 5 tütarettevõtet ning 1 siduskontsern ja 1 sidusettevõte - tuntumad neist näiteks CF&S Estonia AS või Kunda Sadam AS.