„Üks osa tarbijatest on automaksu valguses oma ostuotsusega viivitanud ja selle viimaks langetanud. Uute sõidukite tellimiste arvu suurenemises on näha selget seost sellega, et automaks võeti vastu ja sellega koos selgus, millisel kujul see seadus rakendub ning keda ja millisel määral see mõjutama hakkab,“ hindab Rosenfeld. Kasvanud uute autode tellimuste arvu põhjal prognoosib ta, et teisel poolaastal suurenevad uute autode müügimahud.

Elke Tallinna tänavu läbiviidud kliendiuuring toetab samuti müügistatistikas ilmnenud uut trendi. Mai lõpul ja juuni algul läbiviidud küsitlusest selgus, et 14% klientidest kavatsevad osta uue auto enne automaksu rakendumist ning 8% plaanis seda teha sõltumata maksutõusudest. Ligi viiendik on seega tänavu uue auto ostu sooritamas, kellest enamik ootas automaksuga seotud otsuste saabumist.

Transpordiameti uute autode müügistatistikas oli augustis Toyota enim ostetud automark, turuosaga 15,3% (kategooriad M1+N1).

Augustis olid sõidukite esmaregistreerimise statistikas sõiduautode segmendis esikohal hübriidautod (898), seejärel bensiinimootoriga sõidukid (448), kolmandal diiselautod (263) ning neljandal elektriautod (104).