„Olukord lihaturul saadab vastandlikke sõnumeid, sest on mõned hakkamasaajad ja palju rohkem kaotajaid,“ kommenteeris Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova. „Lihasektori müügitulu kahanes aasta esimese kuue kuu jooksul üle kuue protsendi võrreldes eelmise aasta sama ajaga.“

Eesti lihasektori müügitulu oli eelmise aasta esimese kuue kuu lõikes statistikaameti andmeil 234 miljonit eurot, kuid selle aasta samal perioodil 219,5 miljonit eurot.

Sama trend puudutab liha mahuindeksit, mis langes aastaga 2,2%. Kui arvestada, indeks oli 2021. aastal 100, siis eelmise aasta esimesel poolaastal oli see 92,2 ja selle aasta esimesel poolel 90,2.

Maksuralli vähendab lihamüüki veelgi

„Eesti lihasektor jäi eelmise aasta esimese kuue kuu jooksul 12,3 miljoni euroga kahjumisse, kuid selle aasta esimene pool tõi 4,9 miljoni euroga plussi. Kui arvestada samas, et sektoris tegutseb kokku suurusjärgus 60–70 ettevõtet, siis valdkond ei paista suure kasumlikkusega silma. Käibemarginaal on tugevamatel vaid 1–2%,“ kirjeldas Loova.

Tema sõnul võtab käibemaksu ja füüsilise isiku tulumaksu tõus lihatööstustelt võimaluse teenida isegi väikest kasumit, sest maksuralli toob kaasa müügimahtude vähenemise. „Ma ei näe, et lihasektoris tegutsevad ettevõtted oleksid nende seas, kelle majandusnäitajad võimaldaksid tasuda riigieelarvesse kasumimaksu,“ tõdes Loova.