Tänapäevane õpilane on teadlik, huvitub paljust, aga liigub vähem ja läheb erinevate tervist mittetoetavate moevooludega kergesti kaasa. Üha suuremaks väljakutseks on saanud Eesti noorte vaimse tervise toetamine. Ühelt poolt toetavad kooliõed õpilast ja peavad leidma üha enam uusi teid ning lahendusi laste probleemide lahendamiseks. Teiselt poolt tuleb jälgida, et kooliõed teadvustaksid ja väärtustaksid ka enda vaimset tervist. Sihtasutus pakub kooliõdede heaolu ja tervise hoidmiseks hüvesid, et töötaja tuleks toime ning püsiks kiires ja pingelises töövoolus produktiivne.

Üha suuremaks väljakutseks on saanud Eesti noorte vaimse tervise toetamine, kuid tuleb jälgida, et kooliõed teadvustaksid ja väärtustaksid ka enda vaimset tervist.

Ühised väärtused

SA Tallinna Koolitervishoid ühised väärtused (koostöö, empaatia, avatus, ausus, usaldus, vastutus) toetavad õpilaste ja kooliõdede kooskõlas tegutsemist ning heaolu.

Alates käesolevast aastast on sihtasutuses rakendunud uue töötaja sisseelamise programm, et organisatsiooni sisenejal oleks lihtsam näha tervikpilti, millest alustada, kuhu edasi liikuda ning kuidas tagasi vaadata. Kogu personalile on suureks toeks mentorlusprogramm, kovisioonid, koostöökohtumised, nõustamise ja tagasisidestamise võimalused. Sihtasutus toetab erinevatel tasanditel tööalast enesetäiendamist ja on avatud innovatiivsete tööprotsesside käivitamisele.

Sihtasutus väärtustab positiivset õhkkonda ja kõrget töökultuuri. Erinevate raskuste ilmnemisel reageeritakse kiiresti, et probleemid saaksid konstruktiivse lahenduse. Läbi viidud töörahulolu uuringud kinnitavad kõikide töötajate heaolu kasvutrendi.

Töötaja tervis on esikohal

Töötaja saab vaimse tervise abi saamiseks alati pöörduda sihtasutuse vaimse tervise õdede poole või kasutada väljapool organisatsiooni praktiseerivate spetsialistide teenust.

Organisatsiooni poolt on korraldatud töötervishoiuteenuste mugav kättesaadavus, kus töötajatele on tagatud tagasiside, vajadusel edasi suunamine ja järelkontrollid. Sihtasutus monitoorib regulaarselt töökeskkonda, et kõigil töötajatel oleksid ergonoomilised töötingimused.

Haigestumise korral on vaja aeg maha võtta, nendel puhkudel võimaldab sihtasutus tervise taastamiseks jääda kodusele ravile ja maksab ajutise töövõimetuse korral hüvitist alates teisest haigestumise päevast. Alates teisest tööaastast on sihtasutuse motivatsioonipagasis ka staažipäevad. Kokku lepitud määras hüvitatakse hambaravi- või massaažiteenust.

Kõik eelloetletud võimalused aitavad hoida töötaja tervist ja vähendada töötajate haiguspäevi.

Tallinna Koolitervishoiu tunnustussüsteem võimaldab kollektiivi liikmeid esile tõsta tööalaste ja isiklike saavutuste eest.

Terved ja õnnelikud töötajad loovad organisatsioonile lisaväärtust

Sihtasutus peab oluliseks töötajate vaimset heaolu. Regulaarselt toimuvad ühisüritused on meeldejäävad ja kollektiivi liitvad. Lisaks sportlikele ettevõtmistele, nagu sammu-, golfi- ja bowling’u-võistlus, on ühiselt osaletud kunsti ja käsitöö õpitubades ning käidud Eesti mõisates ja teatrietendustel. Tallinna Koolitervishoiu tunnustussüsteem võimaldab kollektiivi liikmeid ja koostööpartnereid esile tõsta tööalaste ja isiklike saavutuste eest: aasta kooliõde, aasta tegu, aasta tegija või anda välja elutööpreemiaid ja Kuldmesilase märgist. Töö ja pereelu sujuvaks ühildamiseks antakse lapse koolimineku ja kooli lõpetamise ning muude tähtsate elusündmuste puhul vabad päevad.

Kõik eelloetletud tegevused on toonud sihtasutusele Tallinna Koolitervishoid järjepideva panustamise eest märgise „Tervist edendav töökoht“, mida annab välja Tervise Arengu Instituut koostöös tööinspektsiooniga, ja „Vaimset tervist väärtustava organisatsiooni“ pronkstaseme märgise MTÜ Peaasi poolt.

Sihtasutus peab oluliseks töötajate vaimset heaolu. Regulaarselt toimuvad ühisüritused on meeldejäävad ja kollektiivi liitvad.

SA Tallinna Koolitervishoid personalijuht Ingrid Kivi

Jaga
Kommentaarid