Parvlaev Estonia jõudis Eesti-Rootsi liinile napilt. Kui dramaatiliselt öelda, laekus raha laeva ostuks kõigest tund enne tehingu eest tasumise tähtaega.

1992. aasta lõpus sai Tallinna-Stockholmi liinil tegutsenud Estline’i omanikuks Eesti Merelaevandus. Tal oli võrdne osalus Rootsi ettevõttega Nordström & Thulin. Ühtlasi otsustati liinile tuua uus laev. Silja Line’i tütarfirma EffJohn International oli valmis müüma oma aluse Wasa King, millest hiljem saigi Estonia. Laev oli väärt 60 miljonit dollarit. Sõlmiti eelmüügileping ning Eesti Merelaevandus ja Nordström & Thulin maksid ettemaksuks kahe peale kokku neli miljonit dollarit. Laeva müügi tähtaeg lepiti kokku 1993. aasta 15. jaanuari kella 15-ks Londoni aja järgi. Selleks ajaks pidi tasuma kogu summa.