Uuring: eestlased ei osta enam nii palju kodumaist toitu
(67)Norstat viis Prisma tellimusel septembris läbi uuringu, kust selgus, et 40% vastajate jaoks on toidukaupade päritolumaa oluline, kuid üksnes 19% eelistab alati osta Eesti päritolu toidutooteid. 22% vastajatest märkis, et nad on hakanud Eesti toitu vähem ostma.
Uuring näitas, et üksnes 19% vastajatest eelistab alati osta Eesti päritolu toidukaupa. 38% vastajatest eelistab eestimaiseid toidutooteid siis, kui hind on sama või veidi kallim kui välismaistel toodetel, 19% siis, kui hind on importtoodetest odavam ning 4% eelistab eestimaiseid tooteid kindlate kategooriate puhul.
Toidu päritolu jälgib 78% vastajatest, kellest 30% teeb seda enamasti ning 10% alati. 22% vastajatest mainis, et nad on hakanud Eesti päritolu toidukaupa vähem ostma, samal ajal kui sagedamini on kodumaist toitu hakanud ostma 9% vastajatest.
Klientide lemmiktooted on siiski kodumaist päritolu
„Juba praegu moodustavad üle poole meie kauplustes müüdavast toidukaubast Eesti päritolu tooted. Tegutseme aktiivselt, et seda osakaalu suurendada ning pakkuda veelgi paremat Eesti toidu valikut. Näeme, et inimesed ostavad varasemast vähem Eesti toitu, sest inflatsioon on olnud kõrge ja samuti on tõusnud käibemaks. Inimestel on vähem raha toidu ostmiseks ja nad püüavad leida odavamaid valikuid. Seetõttu otsime pidevalt mooduseid, kuidas Eesti inimestele Eesti toitu siiski taskukohasena hoida,“ sõnas Prisma sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru.
„Septembri keskel palusime klientidel hääletada oma lemmiktoodete poolt, mida nad sooviksid oktoobris Prisma kampaaniapakkumistes näha. Mul on hea meel, et enamik klientide lemmiktooteid on Eesti päritolu,“ lisas Niitaru.
Vastavalt klientide antud häältele on oktoobris kampaaniahind järgmistel Eesti päritolu toodetel:
Rakvere kodune 600g hakkliha
Alma 1,5-liitrine täispiim
Alma Kreeka jogurt
Leiburi mitmeviljaröst
Jassi seemneleib
Uvic pelmeenid
Esmatarbekaupadest toodi enim välja Mayeri pesugeeli nii Sensitive kui ka Colour varianti, mis saavad samuti kampaaniahinnad.
Norstat Eesti poolt korraldatud uuring leidis aset ajavahemikul 10.–22.09.2024 ning selles osales 700 vastajat vanuses 20-60 aastat Harju-, Tartu-, Rapla- ja Ida-Virumaalt.