Investoritele järjekordse infokirja saatnud Oja kordas üle, et Planet42 on maksejõuetuse tsoonis ning kõik kapitalikraanid uue raha kaasamiseks on kinni. Seejuures ei tahtvat autorendifirmale raha anda ka enam olemasolevad investorid. „Sellises olukorras on ettevõttel kohustus makseid teha senioorsuse järjekorras: pärast tavakulusid esmalt seenior laenude teenindamine, seejärel allutatud laenud ning viimaks osanikud,“ kirjutas Oja.

Planet42 seenior-laenuandjateks on Oja sõnul institutsionaalsed investorid, kes andsid Planetile tagatisega laene. Lepinguliselt on seenior-laenuandjate tagatiseks kogu LAV-is asuv autopark. Samuti ka kogu Lõuna-Aafrika Vabariigist tulev rahavoog.

„Kuna likviidsuskriisi tõttu on Planet42 olukorras, kus ettevõte rikub mitmeid seenior-laenuandjatega sõlmitud lepingutingimusi, võimaldab antud olukord neil rakendada tervet rida erinevaid lepingulisi kaitsemeetmeid kuni kogu autoportfelli ülevõtmiseni kolmanda osapoole poolt,“ kirjeldas Oja.

Planet42 asutaja sõnul on ettevõttesse ca 60 miljonit eurot kapitali pannud institutsionaalsed investorid nõudnud autopargi likvideerimist. „Täna on seenior-laenuandjad seisukohal, et LAV-i autoportfelli ehk bilansi peab nulli jooksutama, et tagada seenior laenuandjate kapitali tagasimakse. Tänaseks on seenior laenude tagasimaksmine alanud ehk kapital lahkub LAV-i bilansist. Vältimaks halvimaid stsenaariumeid, oleme Marteniga seenior-laenuandjate nõudmisel tagasi astunud LAV-i ettevõtte juhatusest ega ole seal enam operatiivselt tegevad,“ raporteeris Oja.

Investoritele saadetud kirjas toodi välja, et seenior-laenuandjate nõuete rahuldamiseks kulub finantsmudelite alusel kuni 4 aastat, misjärel oleks kogu LAV-i äri bilanss sisuliselt nullis.

Seetõttu tunnistab Oja ausalt, et nõuete järjekorras suurinvestorite järel paiknevatel Eesti laenuinvestoritel, kes andsid laenu Inclusion OÜ-le, ei ole realistlik loota, et nende nõuded saaksid täismahus rahuldatud. Seejuures toob Oja välja, et Eesti võlainvestorid pole ainsad kannatajad, sest ka asutajate omakapitali osalused on muutunud autopargi likvideerimise rakendamise järel sisuliselt väärtusetuks.

Kuidas edasi?

Inclusion OÜ on saneerimismenetluses jätkanud suhtlemist allutatud laenu investoritega, nende esindajatega ja teiste suuremate investoritega, et leida keerulises olukorras parim võimalik lahendus.

Oja sõnul on nad paralleelselt jätkanud koostööd allutatud laenu investorite, nende esindajate ja teiste suuremate investoritega, eesmärgiga leida keerulises olukorras parim võimalik lahendus.

„Allutatud laenu investoritel on nõue Inclusion OÜ vastu ning töötame selle nimel, et Eestis olevat vara optimeerida,“ ütles ta. „Rõhutame, et ettevõtte operatiivne ning juriidiline struktuur on keeruline ning hõlmab endas mitmeid erinevate huvidega osapooli. Muu hulgas oleme alustanud Eesti töötajate koondamise protsessiga ning grupp on oluliselt kulusid kokku tõmmanud nii Eestis kui ka LAV-is.“

Inclusion OÜ-le kuulub LAV-i tütarettevõtte osade kõrval ka Mehhiko tütarettevõte. Erinevalt LAV-i ärist on Mehhiko üksus Oja sõnul laenuvaba. „Mehhiko äril on varasid ning kasvupotentsiaal. Meie hinnangul on Mehhikol väärtus,“ lõpetas Oja positiivsemal noodil.