Kliimaministeeriumi lennundusosakonna juhataja Taivo Linnamägi sõnul loob projekt eeldused keskkonnasõbralikumaks lennunduseks. „Kestlikud lennukikütused aitavad märkimisväärselt vähendada lennundussektoris tekkivaid heitkoguseid. Juba täna leiavad keskkonnasõbralikumad kütused lennunduses kasutust, kuid kliimaeesmärkide täitmiseks tuleb oluliselt tõsta tootmismahte ning muuta kütused laialt kättesaadavaks,“ sõnas Linnamägi.

Projekti käigus viiakse läbi intervjuud peamiste turuosalistega, mille tulemusena koostatakse riigipõhine ülevaade kütuste tootmise võimalustest ja tehnoloogiatest. Samuti töötatakse välja soovitused riikide konkurentsivõime tõstmiseks valdkondlikus tööstuses ning pakutakse poliitikakujundajatele tuge soovituste elluviimisel, teatas ministeerium. Projekti laiem eesmärk on, et süsinikuheitmeid oleks lennunduses vähem ja keskkonnajalajälg seeläbi väiksem.

Kestlikud lennukikütused on keskkonda vähem koormavad võrreldes traditsiooniliste fossiilkütustega. Kestlik kütus võib olla näiteks biokütus või vesinikkütus, aga näiteks ka mõni uut liiki kütus, mille tootmisvõimsusi pole seni Eestis arendatud.

Kestliku lennukikütuse kasutamise vajadust on rõhutanud ka Euroopa Liit. Eelmise aasta lõpus jõustus määrus, mis suunab lennukikütuste tarnijaid 2025. aastast arvates järk-järgult tõstma Euroopa Liidus tarnitud kestliku lennukikütuse osakaalu.

Projekt kestab järgmise aasta 31. novembrini ning seda rahastatakse Euroopa Komisjoni toel. Projekti aitab ellu viia PwC koos partneritega, sealhulgas advokaadibürooga TRINITI.