2025. aasta alguses kehtima hakkava automaksu valguses on kaua oodatud, et pikalt kiratsev Eesti autoturg lõpuks kasvama hakkaks.

Kui veel augustis jäi uute sõiduautode müüginumber eelmise aasta tulemusele 4,9 protsendiga alla, siis septembris oli näitaja juba 22,6 protsendiga plusspoolel. Esimesel sügiskuul müüdi Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) teatel Eestis 2125 uut sõiduautot, mida on 393 võrra enam kui mullu.

Üheksa kuu kokkuvõttes on klientidele üle antud 15 827 uut sõiduautot, mida on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes siiski 1627 ühiku (9,3%) võrra vähem.

Uute sõiduautode müük Eestis

Kõige jõudsamalt kasvab hübriidautode osakaal, mida müüdi septembris 1130 ehk 53,2% kogumüügist. Samas on kerges languses elektriautode müük – septembris osteti kokku 107 elektriautot ja nende osakaal oli 5% kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Bensiiniautode osakaal oli septembris 25,2% ja diiselautode osakaal 16,4%.

Automarkide edetabeli tipus jätkab Škoda, mida müüdi septembris 424 ühikut. Teisel kohal püsib Toyota (septembris 337) ja kolmandaks kerkis Dacia 181 müüdud sõiduautoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Toyota Corollat (130 autot), järgnesid Škoda Octavia (123) ja Dacia Sandero (121).

Langustrendis jätkas juba neljandat kuud tarbesõidukite müük. Septembris müüdi 339 uut tarbesõidukit, mis jäi eelmise aasta tulemusele alla 30,5%. Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 3417 uut tarbesõidukit ehk 8,6% vähem kui mullu samal perioodil. Populaarseimaks margiks kerkis Citroën, järgnesid Renault ja Ford. Veokite segmendis oli edukaim Scania 13 müüdud veokiga.