Üle poolte töötajatest on valmis kaaluma töökoha vahetust, kui nende tööandja peaks vähendama või täielikult kaotama kodukontoris töötamise võimaluse. Samal ajal näitab globaalne suundumus, et paljud ettevõtted soovivad inimesi tagasi kontoritesse tuua, mis võib tekitada pingeid töötajate ja tööandjate ootuste vahel.

„Kodukontorit peetakse tänapäeval pigem baashügieeniks kui lisahüveks,“ sõnab CV.ee turundusjuht Karla Oder. „Kui paindlikkust vähendatakse, ootavad töötajad, et see kompenseeritakse teiste hüvedega. Avatud ja läbipaistev suhtlus tööandja ja töötaja vahel, miks inimesi tagasi kontorisse oodatakse, on võtmetähtsusega, et vältida ootamatusi ja säilitada usaldusväärne ning toetav töökeskkond ka ebakindlatel aegadel.“

Töötajad eelistavad valdavalt kaugtööd

Töötajad seisavad tugevalt kaugtöö jätkamise eest, pidades seda kriitiliseks oma töörahulolu ja heaolu tagamisel. Kaugtöö puhul hinnatakse peamiselt paindlikkust, mis võimaldab paremini planeerida tööpäevi ning tasakaalustada töö- ja eraelu. Kõige olulisemate kodukontori eelistena toodi välja järgmised.

  • Ajasääst tööle ja tagasi sõitmisel (86,2%)

  • Võimalus töötada teistest linnadest või riikidest (67,9%)

  • Tööaja paindlikum planeerimine (62,6%)

  • Vähem segajaid ja parem keskendumine (55,9%)

  • Väiksem stress võrreldes kontoris töötamisega (47,1%)

Tööandjate vaade kodukontori tulevikule

Enamik tööandjatest ei plaani kodukontori võimalusi lähiajal oluliselt muuta ning on otsustanud säilitada praeguse hübriidtöökorralduse, võimaldades töötajatel teha kaugtööd 1–2 päeva nädalas. Samal ajal on globaalne trend suunatud töötajate tagasi kontoritesse toomisele, mis võib tekitada pingeid olukorras, kus kolmandik töötajatest on harjunud töötama kogu aeg kodukontorist.

Kuigi kaugtöö pakub töötajatele mitmeid eeliseid, on tööandjate jaoks peamised väljakutsed meeskonnatöö ja suhtluse korraldamine ning töötajate kaasatuse ja motivatsiooni hoidmine. Samuti pööratakse suurt tähelepanu turvalisusele ja andmekaitsele.