Ülemiste keskus on jätkuvalt kõige tuntum ja kõige suurema ostjaskonnaga keskus. Viimase kahe kuu jooksul on sealt kaupu ostnud või teenuseid tarbinud peaaegu iga teine pealinna piirkonna elanik. Ülemiste tugevuseks hindasid vastajad laia kaubavalikut, häid parkimisvõimalusi ja sobivust kogu perega ostlemiseks.

„Sealt edasi tulevad Rocca al Mare ja Kristiine keskus, mille vahel käib tihe rebimine nii tuntuse kui ka ostjaskonna suuruse osas,“ rääkis uuringuekspert Anu Varblane. „Rocca al Mare keskus on suutnud luua tugeva ja lojaalse kliendibaasi ning toimib piirkondliku keskusena, mida eriti selgelt eelistavad Haabersti ja Harku valla elanikud. Kristiinet peetakse parima transpordiühendusega keskuseks.“

Tuntuselt neljandale kohale on tõusnud Tallinna Kaubamaja, mis on oma positsiooni taastanud ja Viru Keskusest mööda läinud. „Viimasel paaril aastal on olnud huvitav jälgida ka T1 käekäiku, mis on järk-järgult oma kontseptsiooni muutnud. Kolme aastaga on T1 tuntus kasvanud ning nüüd jääb see vaid napilt alla Viru Keskusele. T1 on elanike arvates Tallinna kõige eristuvam kaubanduskeskus,“ kommenteeris Varblane.

Populaarseim söögikoht on Lido

Traditsiooniliselt on Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim koht parfümeeria ja kosmeetikatoodete ostmiseks Kaubamaja. Mööbli ja sisustuskaupade kategoorias on esikohal Järve keskus. Kõigis teistes uuringus kaardistatud kaubagruppides on eelistatuim kaubanduskeskus Ülemiste.

Tallinna ja Harjumaa elanikud eelistavad riideid osta H&Mist. Nii naiste- kui meesteriiete kategoorias populaarsuselt teisel kohal olev Reserved jääb liidrist oluliselt maha. Lasteriiete puhul ei ole H&M-i edumaa nii suur ja teisel kohal olev Pepco on viimastel aastatel oma ostjaskonda oluliselt kasvatanud. Jalatsite kategoorias juhib NS King, jõulist kasvu jätkab Weekend.

Ligi 40% pealinna piirkonna elanikest külastab vähemalt kord kuus mõnda kaubanduskeskuses asuvat söögikohta. Ülekaalukalt eelistatuimaks söögikohaks on Lido, millele järgnevad Chopsticks ja Vapiano.

Kantar Emor viis uuringu läbi veebis ja telefoni teel 19. augustist 10. septembrini ning sellele vastas 1253 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena