„See on kinnitus Eesti pikaaegsete valikute headusele, aga vastus neile, kelle meelest riik ja maksud on Eesti kehva majandusolukorra allikas. Ilmsed vead, mida siiski läbi on lastud, pole me eeliseid varjutanud. Tuleb kahjuks tõdeda sedagi, et head maksusüsteemi kaitsta lõpuni ei õnnestu, kui eelarvepoliitika käest lasta. Selle ja sõjakulude tõttu on sama kohta 2026 -2028 raske prognoosida,“ ütles rahandusminister Jürgen Ligi.

Eesti maksusüsteemi tugevustena toob mõttekoda välja 20-protsendise ettevõtte tulumaksu üksnes jaotatud kasumile ja 20 protsendise füüsilise isiku tulumaksu, mis ei rakendu dividenditulule. Lisaks tunnustab mõttekoda Eesti laia käibemaksubaasi ning kinnisvara maksustamise asemel maa väärtusele tuginevat maamaksusüsteemi.

Tax Foundationi indeks hindab peamiselt maksupoliitika kaht aspekti: konkurentsivõimet ja neutraalsust. Konkurentsivõimeline ja neutraalne maksusüsteem toetab majanduskasvu ja soodustab investeeringuid, tuues samal ajal riigieelarvesse piisava maksutulu. Kokku kasutatakse indeksi kokkupanekul üle 40 erineva muutuja.

Meie lähiriikidest oli Läti teisel, Leedu viiendal ja Soome 20. kohal.

Eesti arenguruumina toob Tax Foundation välja kahepoolsete maksulepingute osakaalu. Kui Eestil on neid sõlmitud 62, siis OECD riikidel keskmiselt 75. Samuti ka asjaolu, et Eesti maksusüsteemi territoriaalsus piirdub Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriikide ja Šveitsiga, mis tähendab, et vaid nendest riikidest saadud kasumijaotised vabastatakse Eestis tulumaksust täiendavaid tingimusi esitamata.