„Tundub, et nüüd on pilt lõplikult selge, sest automaksu seadus on Riigikogu poolt ka vastu võetud. Vaikselt on teadmine automaksust ka turule jõudmas ja automüüjad ütlevad, et selgelt on näha ostjatepoolset huvi kasvu. Suurem huvi on näiteks kasutatud autode vastu,“ selgitab Savtšenko. Karjus lisab, et samas buumi autoturul, mida ehk asjaosaliste poolt oodati pole aga – vähemalt veel – tekkinud.

Automaks püüab suunata meid ostma aga autosid, mis sõidavad nii öelda „kohaliku“ kütusega ehk elektriga. Kui panna automaksu kalkulaatoris vastamisi bensiini-diisliauto elekterauto või pistikhübriidiga, siis on nende esmaregistreerimise tasud peaaegu kümne kordses erinevuses. Loomulikult fossiilseid kütuseid kasutavate autode kahjuks.

„Automaks jaguneb ju kaheks: registreerimistasuks, mis makstakse masina esmaregistreerimisel ja siis aastatasuks, mis tuleb auto omamise eest igal aastal riigile maksta. Viimane rakendub igal aastal iga auto kohta, registreerimistasu aga vaid siis, kui auto esmalt Eestis registrisse võetakse või kui toimub esmane omanikuvahetus siin,“ räägib Telliskivi.

Kui kliendil on täna näiteks autoliising ja soovib selle jaanuaris 2025 enda nimele vormistada, siis ei rakendu registreerimistasu. Kui aga toimub sama sõiduki edasimüük ja omanik vahetub, siis registreerimistasu ikkagi rakendub.

„Kui auto osta näiteks vanal aastal välja, kuid see jõuab Eestisse 2025. aastal, tuleb samuti registreerimistasu maksta. Põnevamate, kallimate ja ootamist nõudvate mudelite puhul ollakse automaksu osas juba hiljaks jäänud,“ lisab Karjus.

Pikemat arutelu automaksu mõjudest kuula juba salvestatud saatest!

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi, Luminori liisingujuht Kristel Karjus, Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko ja saatejuht Tanel Talve.

Jaga
Kommentaarid