Meeleavaldusele kogunes üle 70 Helsingis Bolti platvormil töötava juhi. Yle teatel on Bolt viimase kahe aasta jooksul järk-järgult langetanud sõiduhindu ja tõstnud juhtidelt võetavat vahendustasu.
„Kui Bolt alustas tegevust, oli vahendustasu 15 protsenti ja hinnad olid paremad. Seejärel hinnad langesid ja vahendustasu tõusis 20 protsendini. Praegu on see 23 protsenti,“ selgitas Bolti juht Taron Muradyan.
Juhtide sõnul katab praegune tasu vaevu ära auto ülalpidamisega seotud kulud. „Miinimumhind ühe sõidu eest on 6,50 eurot. Kui sõidame viis-kuus kilomeetrit, saamegi 6,50 eurot, millest läheb maha 23% vahendustasu. Kui arvestada veel käibemaksu, kütuse ja muude kuludega, jääb meile ühe sõidu pealt kätte võib-olla üks euro,“ lisas Muradyan.
Olukorda raskendab juhtide sõnul ka uus dünaamiline hinnastamismudel, mis muudab hindade prognoosimise keeruliseks. „Peame müüma teenust, mille hinda me ise ette ei tea,“ ütles juht Nazim Alsaew.
Autojuht Arnold Tatba sõnul teevad Bolti juhid Helsingis pikki tööpäevi, ent kätte ei jää pea midagi. „Kui auto katki läheb, siis parandamiseks pole raha. Osa on ostnud auto laenuga, mistõttu teeme tööd laenu tagasimaksmiseks,“ hindas Tatba.
Yle küsis juhtidelt, miks nad siis mõnele teisele platvormile üle ei lähe. „Uberil on tingimused veel kehvemad ja Yango on Vene ettevõte. Sõja tõttu ei soovi ei mina ega paljud teised neile töötada,“ selgitas Alsaew.