Kaebuste sisu kohaselt pole tarbijad kätte saanud veebilehelt parts-expert.ee või sotsiaalmeedia vahendusel tellitud kaupa. Kauba müüjaks on Cornoba OÜ ning kuigi algselt lubatakse kaup tarnida või raha tagasi maksta, siis hilisemalt enam tarbijate pöördumistele ei vastata või saabuvad tühjad automaatvastused.

Ka tarbijavaidluste menetluste käigus ei ole kaupleja komisjonile selgitusi andnud ning tema suhtes esitatud nõudeid vabatahtlikult rahuldanud. Tarbijavaidluste komisjon on teinud tänaseks esimesed otsused tarbijate kasuks ja kohustanud kauplejat tarbijatele raha tagastama.

Kui kaupleja ei ole tellimust täitnud lubatud aja jooksul, võib tarbija lepingust taganeda. Taganemisavalduse saab saata nt e-posti teel. Kuivõrd kauplejal on võimalik kohustus täita väga vähe aega nõudva pangaülekandega, ei ole põhjendatud tagasimaksega viivitamine rohkem kui mõned päevad. Kui kaupleja ei täida sõlmitud lepinguid ja ei tarni tellitud kaupa, ei vasta tarbijate pretensioonidele ega tagasta lepingust taganemisel talle tehtud ettemakse, on tegemist tarbijaõiguste ja tarbijalepingute olulise rikkumisega.

Amet soovitab tarbijatel teadvustada kauplejaga tekkinud probleeme ja kaaluda igakülgselt riske enne Cornoba OÜ muude kanalite (nt Facebook) vahendusel kauba tellimist. Tarbijatel, kellel on kaupleja vastu nõudeid, on õigus pöörduda oma nõudega kaupleja vastu ka kohtusse maksekäsu kiirmenetluses või hagiavaldusega. Kohtuotsused on sundtäidetavad, kui kauplejal on vara. Enne kohtusse pöördumist peab kindlasti olema kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (nt e-postiga) saadetud nõue kauplejale.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena