„Probleem algab juba kauba tellimisest,“ selgitas Ree, kes pagariäri kõrval tegeleb ka veinide, trühvlite ja juustu müügiga. Ta tõi Ärilehega vesteldes näite Hollandi juustutootjast: „Kui Hollandi põllumees kalkuleerib oma juustu müügihinda lõpptarbijale, arvestab ta käibemaksuks 9%, mis kehtib tema kodumaal. Ta arvestab küll transpordikulu ja hulgi- ja jaemüüjate marginaalidega, aga ta ei arvesta sellega, et Eestis on käibemaks praegu 22% ja järgmisel aastast juba 24%.“

See vahe – praegu 13% ja järgmisel aastal 15% – kandub Ree sõnul kaskaadina läbi kogu tarneahela. „Iga vahelüli võtab oma osa ikkagi ära. Kui kaup jõuab restorani või poodi, siis hinnatõus ei ole enam tootjahinnast 2%, vaid märksa suurem, sest ka iga vahelüli korrutab edaspidi hindu 1,24, mitte 1,22-ga. Vahendajad arvutavad marginaalide, mitte eurodega,“ selgitas ta.