Kui sinu eesmärgiks on oma äritegevust jätkuvalt kasvatada, siis pakume sulle kaalumiseks 10 võimalust, kuidas kohe sel sügisel oma ärile uus hoog anda.

1. Analüüsi oma müüginumbreid

Väikeettevõtjatel on harva aega oma ettevõtte finantsidesse pikemaajaliselt süveneda, otsused tehakse kiirelt. Võta see hetk ja vaata üle müüginumbrid, kulud ja tulud. Nii saada hinnata mis tooted või teenused on kasumlikud ja milliseid on vähem tulu toovad. Selle ülevaate järel tasub kaaluda edukamate tegevuste laiendamist. Laienda oma teenusepakkumist või tootevalikut, mille järele on klientidel suurem huvi. Kui saad, loobu vähem tulutoovatest tegevustest või vähenda nende osakaalu.

2. Kuula, mida sinu kliendid ja koostööpartnerid räägivad

Klientide tagasiside on väärtuslik info nii olemasoleva pakkumise täiustamiseks kui ka uute äriideede ja kasvukohtade leidmiseks. Püsiklientide hoidmine ja uute lojaalsete klientide kasvatamine on väga oluline, sest just selles koostöös kasvab sinu edukus ja tekib täiendav kasum. Kuulates oma kliente, saad pakkuda neile veelgi paremat teenindust ja lisaväärtust, mis toob kasu mõlemale.

3. Alusta uue toote või teenuse pakkumisega

Just nüüd sügisel on ideaalne aeg tuua välja uusi tooteid ja teenuseid – peale suve puhkuste hooaega ja enne aastalõppu on kliendid hästi tegusad. Ka paljud suurettevõtted lansseerivad uusi tooteid ja teenuseid just sügiseti. Lisaks uutele toodetele võid käibe kasvatamiseks kaaluda olemasolevatele klientidele täiendavate lahenduste pakkumist, millega oma väärtust nende jaoks oluliselt tõsta.

4. Optimeeri turundustegevusi

Investeeri ka turundusse, nii jõuad uute klientideni ja suurendad oma brändi nähtavust. Turunda vastavalt oma valkonnale kas kohalikult või siis digitaalselt, leia sihtkliendid ja ole nende jaoks värske sõnumiga „pildil“. Korra aasta võiksid üle vaadata ka oma turunduskanalid. Kas sinu koduleht ja sotsiaalmeedia kõnetavad kliente, keda sa tahad endale leida? Turunduses on tähtis leida oma nišš ja pakkuda sihtklientidele kasulikku sisu. Sinu rahulolevad kliendid ja koostööpartnerid on parim visiitkaart ning positiivne klienditagasiside toob lumepallina juurde uusi kliente ja edukaid projekte.

5. Ära jää kinni oma mugavustsooni

Juhtub ka, et kui ettevõte on juba kasvanud, näiteks 100 000-eurose käibeni või 5-liikmelise meeskonnani, on ettevõtjal kerge jääda toimetama mugavustsooni, kuid seal müük enam ei kasva. Kui oled sattunud sellisesse olukorda, siis ole endaga aus ja mõtle läbi, kuidas leida värske energia millega laieneda. Panusta näiteks klienditeeninduse parendamiseks - leia omale partnerid, soetage suuremad ruumid või uuendage seadmeid, kõik need viivad su äri kasvuteele.

6. Ole avatud uutele trendidele ja tehnoloogiatele

Trendid ja tehnoloogiad muutuvad, samamoodi ka inimeste tarbimisharjumused. Ole klientide eelistustega kursis ja hoia ajakohasena oma igapäevased töövahendid. Võib-olla on just sel sügisel õige aeg investeerida uude arvutiparki või tootmistarkvarasse, mis aitab su äril kiiremini kasvada. Tänapäevased vahendid aitavad kokku hoida väärtuslikku aega ja nii saate ka olemasoleva meeskonnaga rohkem ära teha.

7. Mõtle, kuidas kasvada pisikesest tegijast suuremaks

Mikroettevõtted moodustavad lõviosa Eesti ettevõtetest – täpsemalt on Eestis alla 9 töötajaga ettevõtteid tervelt 95%. Selleks, et mikroettevõtja staatusest välja murda, tasub olla leidlik ja muutustele avatud.

Leia üles oma äri kitsaskohad ja mõtle, kuidas neid lahendada. Lahendus võib olla erinev – investeering seadmetesse, koolitused, suuremad ja tõhusamad tööruumid, põhi- ja käibevahendite soetamine või mõni muu oluline tegevus, mis parandavad töö efektiivsust.

8. Ettevõtte kasvamist toetab Kasvulaen

Väikeettevõtjatel jääb laiendamine sageli ka rahastuse puuduse taha, sest ettevõtjal pole piisavat rahapuhvrit ja omanikud ei saa ettevõttesse täiendavalt investeerida.

Hüpoteeklaen pakub juba paar aastat just väikeettevõtjatele mõeldud soodustingimustel Kasvulaenu, et aidata väike- ja mikroettevõtetel laienemiseks vajalikke investeeringuid teha ja väljaminekud pikemale perioodile hajutada. Kasvulaen on suunatud mikro- ja väikeettevõtjatele, kellel on 1-9 töötajat ja kelle iga-aastane käive ja bilansimaht jäävad alla 2 miljoni euro.

9. Säilita paindlikkus

Sel sügisel, 14. oktoobrist kuni 8.detsembrini kehtib Kasvulaenu tavapärasest veelgi soodsam intress 6%+ euribor. Kasvulaenu üks peamisi eeliseid on selle paindlik otstarve, mis tähendab, et ettevõtjana ise otsustab, mis otstarbel laenuraha kasutada. Sõltuvalt ettevõtte tegevusalast võib Kasvulaenu kasutada näiteks uute seadmete, inventari, kaubavarude, sõidukite või muu tehnika ostuks. Samuti sobib Kasvulaen kinnisvaraga seotud investeeringuteks, nagu kontori-, lao- või tootmisruumide soetamiseks ja remondiks, soojapidavuse ja küttelahenduste parendamiseks.

Kasvulaenu antakse kinnisvara tagatisel ja laenusumma on 2000 – 25 000 eurot. Hüpoteeklaenus on tagatiskinnisvara hindamine kliendile tasuta ning kiire teenus. Laenuraha saad kasutama hakata juba 2 tööpäeva pärast lepingu sõlmimist, mis võimaldab sul oma plaanidega kiiresti edasi liikuda.

10. Oluline on tegutseda!

Plaanide tegemine ja sihtide seadmine on vajalik, kuid veelgi tähtsam on mitte sellesse faasi liiga kauaks kinni jääda. Selleks, et sinu äri ka tegelikult kasvama hakkaks, jaga uuendatud eesmärgid teostatavateks etappideks kalendris ja hakka neid otsast ellu viima. Väikesed järjekindlad sammud viivad suurte tulemusteni, mille üle saad juba õige pea uhkust tunda.

Kui sul on Kasvulaenu kohta küsimusi, siis helista julgelt Hüpoteeklaenu tasuta klienditoe telefonil 1203!

Täida Kasvulaenu taotlus, pakkumise saad juba 1 tööpäeva jooksul.

Tegevust rahastab Euroopa Liit tööhõive ja sotsiaalse innovatsiooni programmi (EaSI) raames ning Euroopa Investeerimispanga ja Euroopa Investeerimisfondi vahenditest.

Finantsteenuseid ettevõtetele pakub Hüpoteeklaen AS. Enne lepingu sõlmimist tutvuge hoolikalt finantsteenuse tingimustega ja vajadusel konsulteerige asjatundjaga.

Jaga
Kommentaarid