Riigi infosüsteemi ameti (RIA) kommunikatsioonispetsialisti Bret-Maria Rikko sõnul teeb RIA Euroopa Liidu mDL-i ehk digitaalse juhiloa osas tihedat koostööd transpordiametiga. „Eestil on digitaalse juhiloa tehnilise lahenduse makett loodud, transpordiametil on mobiilse juhiloa genereerimise võimekuse loomine jõudnud analüüsi ja arendamise faasi ning koos teiste POTENTIAL-i projektis (vt lisalugu – toim) osalejatega on plaan jõuda selle lahenduse testimiseni järgmise aasta alguses,“ rääkis Rikko.

Ta juhib siiski tähelepanu, et tegemist on tehnilise lahenduse PoC-i (ingl k Proof of Concept) testimisega ning katsetamisest päriselus kasutuselevõtuni on pikk maa minna, kuna see eeldab uute rollide kokkuleppeid, uusi protsesse ja seotud poolte tehnilist valmisolekut.

„Esialgu kindlasti füüsiline juhiluba ära ei kao, seega jääb inimestel võimalus kasutada kas füüsilist või digitaalset juhiluba,“ lisas ta.

Taust

Euroopa Liit on otsustanud luua nn digikukru, millega saab oma isikut tõendada, elektroonilisi dokumente jagada ja teenuseid kasutada kogu liidus. Iga liikmesriik loob enda e-ID lahendusel põhineva rakenduse, mida tunnustatakse kogu Euroopas.

Katseprojekti POTENTIAL käigus katsetatakse tulevase digikukru kuut kasutusvõimalust: juurdepääsu riigi e-teenustele, pangakonto avamist, SIM-kaardi registreerimist, digitaalset juhiloa esitamist, digiallkirjastamist ja ravimiretseptide digitaalset esitamist. Eesti osaleb riigi infosüsteemi ameti (RIA) eestvedamisel digitaalse juhiloa testimiseks vajaliku tehnilise lahenduse väljatöötamises.

Digitaalse juhiloa katseprojekt kestab kaks aastat ja digikukkur on plaanis Euroopas kasutusele võtta alates 2026. aastast. Eesti lahenduse arendamist korraldab RIA.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid