Rohkelt kaebusi: korduvalt tarbijaid petnud kaupmehe e-poel on kriips peal
(9)Mitmed inimesed on pöördunud tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) poole seoses e-kaupleja Oskar Heinsaare tegevusega, kirjutab Geeniuse e-kaubanduse portaal.
Heinsaar alustas tegutsemist 2023. aasta märtsis, kuid juba maikuus hakkasid TTJA-le laekuma kaebused ettevõtte tegevuse kohta. Tarbijad tõid välja, et kaupleja ei tarninud kaupa ja samuti ei maksnud ta toote eest raha tagasi.
Sellega seoses alustas TTJA ka järelevalve menetluse, mille tulemusena sulges kaupleja oma e-poe.
Tühjad lubadused
Näiteks tellis üks klient omale airupeesti e-poest veepudeli ning maksis selle eest koos saatekuluga üle 43 euro. Pudeli tarneajaks lubas kaupleja 5–20 tööpäeva, kuid kaup tellijani selle aja jooksul ei jõudnud. Peale tarneaja möödumist otsustas ostja esitada kauplejale nõude makstud rahasumma tagastamiseks, mille peale kaupleja teataski, et maksab raha tagasi 10 tööpäeva jooksul.
Päevad möödusid, kuid summa ostjani ei jõudnud, mistõttu otsustas ta pöörduda lõpuks tarbijavaidluste komisjoni poole. Komisjon otsustas peale materjalidega tutvumist teha otsuse tarbija kasuks ning kaupleja pidi ostjale raha tagasi maksma. Kaupmees ise menetluse raames komisjonile selgitusi ei andnud.
Loe pikemalt Geeniuse e-kaubanduse portaalist.