Leping hõlmab Harjumaa Kangru ja Saku vahelist lõiku, milles kiirraudtee kulgeb läbi Männiku raba ning millele jäävad kergliiklejatele mõeldud rajatised, nagu Kivitee kergliiklusviadukt ja Saunasilla kergliiklustunnel. Männiku raba läbides hoitakse keskkond võimalikult puutumatuna, võimaldades loodusel ja raudteel koos eksisteerida.

„Kangru-Saku lõigu ehituse alustamine on Rail Baltica projekti jaoks oluline verstapost. Nüüd on meil Eestis sõlmitud lepinguga kaetud või juba ehituses 73 kilomeetrit ehk rohkem kui kolmandik Rail Baltica Eesti 213 kilomeetri pikkusest põhitrassist,“ ütles Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

Lepingu väärtus on 67,2 miljonit eurot. Vaheetappide ajakava järgi valmib 2025. aasta lõpuks vähemalt kolm kilomeetrit põhitrassi muldkeha koos Kivitee viadukti ja kergliiklusteega. 2026. aasta lõpuks on valminud vähemalt kuus kilomeetrit muldkeha ning kogu lõik peaks valmima veebruariks 2028.

„Suureks väljakutseks on raudteetrassi rajamine läbi Männiku raba. Kuna soovime ehitamisega võimalikult vähe mõjutada looduskeskkonda, plaanime kasutada väga innovatiivseid muldkeha erilahedusi, mida Eestis taristuehituses seni kasutatud ei ole. Kavandatavad lahendused on oluliselt keskkonnasõbralikumad kui traditsioonilised muldkeha rajamise tehnoloogiad,“ märkis INF Infra juhatuse liige Robert Sinikas.

Rail Baltic Estonia eesmärk on rajada 2030. aastaks moodne kiirraudtee, mis ühendab Eesti Läti, Leedu ja ülejäänud Euroopaga. Rail Baltica projekt edendab regionaalset koostööd, parandab reisijate- ja kaubaveo võimalusi ning toetab keskkonnahoidlikku ja jätkusuutlikku transpordisüsteemi Balti riikides.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena