Apple peab viima oma teenused kooskõlla Euroopa Liidu (EL) tarbijakaitsenormidega.

Euroopa Komisjoni juhtiv asepresident Margrethe Vestager kommenteeris otsust: „Me tõhustame võitlust asukohapõhiste piirangute vastu. Ükski suur ega väike ettevõte ei tohiks ebaõiglaselt diskrimineerida kliente nende kodakondsuse, elukoha või asukoha alusel. Asukohapõhiste piirangute kaotamine võimaldab tarbijatel kasutada kaupu ja teenuseid kogu Euroopas ning tugevdab ELi ühtse turu toimimist ja terviklikkust.“

Keelatud on põhjendamatu diskrimineerimine

Võrgustiku hinnangul diskrimineerivad Euroopa tarbijaid nende elukoha alusel ebaseaduslikult järgmised piirangud:

  • veebipõhine juurdepääs: Apple’il on ELi ja Euroopa Majanduspiirkonna (EMP) eri riikide jaoks erinev kasutajaliides. Tarbijatel on juurdepääs ainult selle riigi liidesele, kus nad on Apple’i konto registreerinud, ja neil on väga keeruline seda muuta. ELi õigusnormide kohaselt ei ole see lubatud;

  • makseviisid: Apple’i kaudu ostude tegemisel on tarbijatel lubatud kasutada ainult selliseid maksevahendeid (nt krediit- või deebetkaart), mis on välja antud riigis, kus on registreeritud nende Apple’i konto;

  • allalaadimine: kuna App Store ei võimalda tarbijatel juurde pääseda teiste ELi/EMP riikide kasutajaliidestele, ei saa nad alla laadida teistes riikides pakutavaid rakendusi. Tarbijatel peaks olema võimalik seda teha, kui nad reisivad nendesse riikidesse või viibivad seal ajutiselt.

Tarbijakaitsealase koostöö võrgustik tugineb oma järeldustes Apple’i suhtes asukohapõhise tõkestuse määrusele ja teenuste direktiivile. Asukohapõhise tõkestuse määrusega keelatakse ELi klientide põhjendamatu diskrimineerimine nende kodakondsuse, elukoha või asukoha alusel, kui nad soovivad osta kaupu ja teenuseid teises liikmesriigis asuvatelt kauplejatelt.

Teenuste direktiivi kohaselt ei tohi teenusele juurdepääsu üldtingimused sisaldada diskrimineerivaid sätteid teenuse saaja kodakondsuse või elukoha kohta, välja arvatud juhul, kui see on otseselt põhjendatud objektiivsete kriteeriumidega.

Järgmised sammud

Apple’il on nüüd aega üks kuu, et vastata tarbijakaitsealase koostöö võrgustiku järeldustele ja teha ettepanekud, kuidas need probleemid lahendada. Sõltuvalt Apple’i vastusest võib tarbijakaitsealase koostöö võrgustik alustada ettevõttega dialoogi.

Kui Apple tõstatatud probleeme ei lahenda, võivad riiklikud ametiasutused võtta õigusnormide täitmise tagamiseks täitemeetmeid. See ei piira liikmesriikide ametiasutuste õigust võtta täitemeetmeid ka käimasolevates siseriiklikes menetlustes.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena