„Igal tootel, mida poest ostame, on lisaks hinnale ka oma süsinikujälg ja keskkonnamõju, sest tootmine tekitab heiteid, mis soodustavad kliimamuutusi. Teadmine tootmise mõjust aitab teha keskkonnasäästu aspektist teadlikumaid valikuid. Valides väiksema süsinikujäljega tooteid, saab igaüks aidata vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid ja panustada kliimamuutuste pidurdamisse, et hoida planeeti tulevaste põlvkondade jaoks. Nüüd saavad munade ja piimatoodete ostjad näha oma ostude süsinikujälge samamoodi nagu näeb toitumisalast infot suhkru või rasvasisalduse kohta,“ selgitas Rimi Baltikumi jätkusuutlikkuse strateegia ja arenduse juht Katrin Bats.
Projekti raames on piima- ja munatoodetel e-poes lisainfo nende CO2 ehk süsinikujälje kohta, mis võimaldab Rimi klientidel teadvustada oma valikute mõju keskkonnale ja võrrelda omavahel toodete jalajälgi. Rimi emafirma ICA Grupp on esimene toiduainete jaekett Põhjamaades ja Baltikumis, mis on võtnud kasutusele teaduspõhised kliimaeesmärgid, et panustada Pariisi kliimakokkuleppe täitmisse ja vähendada kasvuhoonegaaside emissioone.
ICA Gruppeni liikmena on Rimi Baltic seadnud eesmärgiks vähendada oma klientide kliimamõju 2050. aastaks 30% võrra võrreldes 2022. aastaga. Selle saavutamiseks teeb Rimi koostööd süsinikujälje arvutamisel kogenud kliimaplatvormiga CarbonCloud.
CarbonCloud kasutab toodete tarnijatelt saadud andmeid, et arvutada iga toote CO2 väärtus, mis peegeldab selle keskkonnamõju. Süsinikdioksiidi ekvivalent on meetod, mis väljendab kasvuhoonegaaside mõju ühes lihtsas numbris. Kuna eri kasvuhoonegaasid, näiteks süsinikdioksiid ja metaan, mõjutavad kliimat erinevalt, kasutatakse nende mõju võrdlemiseks teadlaste poolt globaalset soojenemise potentsiaali (GWP). Selle abil saab toodete kliimamõju kokku võtta lihtsalt arusaadavas mõõtühikus.
See funktsioon ongi sellest nädalast Rimi e-poes katsetamisel piima- ja munatoodete puhul. Pärast pilootprojekti tulemuste hindamist võib CO2 väärtuste teavet lisanduda ka teistele toodetele Rimi e-poes.