Täna tähistatakse kullerite päeva, et tuua tähelepanu kulleri ameti olulisusele ning tunnustada neid, kes on selle ameti valinud.

DPD Eesti operatsioonide juht Mehis Aani sõnul on DPD ja teiste pakiveofirmade panus igapäevaelus oluline, sest inimesed tellivad tooteid veebist ning puutuvad seega sageli kokku ka pakiveoteenusega. Lisaks on kullerteenusel oluline roll ka ettevõttete tööprotsessides, sest väga suur osa ettevõtteid kasutavad enda igapäevases äritegevuses kullerteenust.

„E-kaubanduse mahud on Eestis rekordtasemele jõudnud ning pakiveoteenusega puutuvad kokku ligikaudu 70% eestimaalastest, kes tellivad kaupu veebipoodidest. Kullerite töö võimaldab e-kaubandusel jõuda ka väiksematesse asulatesse, kus füüsilisi kauplusi on vähe või pole üldse. Seetõttu on kullerite roll maapiirkonnas elavate inimeste jaoks eriti oluline,“ rääkis ta.

„Jõulueelne periood on kullerite jaoks tihe tööaeg. E-smaspäev, must reede ja üleüldiselt jõuluostud, mis tehakse e-kaubanduses, suurendavad pakimahtusid hüppeliselt. Paljud inimesed eelistavad jõuluostude tegemist e-poodides ja tellivad kingitused koju või pakiautomaati,“ rääkis Aan.

DPD Eestis töötab kokku 300 kullerit, kellest 10% moodustavad naised. DPD kullerid katavad ühes aastas muljetavaldava vahemaa: eelmisel aastal läbiti kokku üle 10 miljoni kilomeetri. Keskmiselt läbib üks kuller päevas 137 kilomeetrit. Kõige pikem keskmine kilometraaž – 376 kilomeetrit - tuleb läbi sõita Haapsalu ja selle ümbruses elavaid inimesi ning pakiautomaate teenindaval kulleril. Keskmiselt koguneb kulleril päevas umbes 15 000 sammu.

Statistikaameti andmetel töötab Eestis 3355 inimest pakiauto-, sõiduauto või taksojuhina, sh 3193 meest ja 162 naist. „On rõõmustav, et kulleri amet on noorte seas populaarsust kogumasning paljud on selle töö enda jaoks leidnud,“ sõnas Aan.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena